۶۴۰ ماموریت فوریت‌های پزشکی نوروزی در هرمزگان انجام شد



رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۶۴۰ ماموریت ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی دور نخست سفرهای نوروزی در ۹۷ پایگاه اورژانس زمینی، دریایی و هوایی این استان انجام شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، غلامعلی جاودان در تشریح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مسافران و هموطنان در ایام تعطیلات نوروز در این استان افزود: از این تعداد ماموریت ۹۵۱ مصدوم ترافیکی بوده و تعداد ۷۹۲ مورد به مراکز درمانی ارجاع و همچنین ۲۰ مورد فوتی در این ایام گزارش شده است.

وی بیان کرد: درموارد غیرترافیکی نیز یکهزار و ۴۶۶ مورد ماموریت انجام شد که از این تعداد ماموریت یکهزار و ۵۲۵ بیمار غیرترافیکی به مراکز درمانی اعزام که ۳۶ مورد فوتی گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: امسال در ۲ پایگاه اورژانس هوایی به‌صورت بالگرد خدمات اورژانسی انجام شد و برای نخستین بار با استفاده از یک هواپیمای اورژانس بال ثابت تاکنون ۲ ماموریت و اعزام بیمار انجام شده است.

  

درمان سرپایی ۳۴ هزار و ۷۶۴ بیمار در بیمارستان‌های هرمزگان

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: درحوزه درمان نیز در این مدت تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به بیمارستان‌های دانشگاهی استان۳۴ هزار و ۷۶۴ نفر بوده و ۱۲ هزار و ۱۳۲ نفر هم در بیمارستان‌ها استان بستری شده اند.

وی عنوان کرد: یکهزار و ۴۶۹ مورد عمل جراحی طی این مدت در بیمارستان‌های هرمزگان انجام شده و تاکنون تعداد مراجعه کنندگان به درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه نیز پنج هزار و ۲۹۹ نفر به ثبت رسیده و ۱۶۵ نفر نیز در بین بیمارستان‌های استان و خارج استان جابجایی بیمار داشته ایم.

جاودان اظهار کرد: در سطح نظارت بر درمانگاه‌های خصوصی و کلینیک‌های تابعه و همچنین مواردی که کار درمانی انجام می‌دهند، حدود ۱۵ مورد در این ایام بازدید انجام گرفته که در حال جمع‌بندی پرونده‌ها و در صورت نیاز معرفی به مراجع مربوطه است.

 



انجام ۳۳۹ هزار و ۳۰۸ خمات در حوزه نظارت بر اماکن بهداشتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین با اشاره به ارائه خدمات سلامت و نظارت بر اماکن بهداشتی استان در ایام تعطیلات نوروز گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۳۳۹ هزار و ۳۰۸ خدمت در حوزه نظارت بر اماکن بهداشتی شامل نظارت بر سلامت مواد غذایی، مواد آشامیدنی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شامل ویزیت پزشکان و مراجعه به درمانگاه‌ها در مناطق روستایی، خدمات دندانپزشکی و بهداشت محیط و حرفه ای انجام شده است.

وی اضافه کرد: در بحث نظارتی موارد متخلف نیز معرفی به مراجع قضایی انجام شده است که حدود ۱۸۳ مورد معرفی به دادگاه در حوزه بهداشت در سطح استان داشتیم.

جاودان یادآور شد: درمورد نظارت بر سلامت آب و موارد آشامیدنی حدود ۱۵ هزار و ۴۵۵ مورد کلر سنجی از آب‌های آشامیدنی در سطح استان انجام شده است.

وی ضمن توصیه به خانواده‌ها به‌ویژه مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: مسافران باید در مسیر استراحت کنند و از مواد غذایی و آب سالم استفاده کنند؛ همچنین با دقت در رانندگی از سرعت و سبقت غیرمجاز که جان خود و خانواده به خطر می‌اندازد پرهیز کرده تا این ایام را به سلامتی و خوشی پشت سربگذارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها