بازتاب اخبار درگیری ایران و رژیم اشغالگر قدس در رسانه‌های بین‌المللی


نویسنده: عدنان نگاری

انفجارها در روز جمعه بر فراز یکی از شهرهای ایران منعکس شد که منابع آن را حمله اسرائیل توصیف کردند اما این حادثه برای تهران کم اهمیت بود و نشان داد که تهران برنامه‌ای برای انتقام ندارد. پاسخی که به نظر می‌رسد در راستای جلوگیری از جنگ در سطح منطقه باشد.
به نظر می رسد مقیاس محدود حمله و پاسخ خاموش ایران، هر دو نشان دهنده تلاش موفقیت آمیز دیپلمات‌هایی است که از زمان حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در شنبه گذشته، شبانه روز برای جلوگیری از جنگ همه جانبه کار می کنند.
رسانه‌ها و مقامات ایرانی تعداد ناچیزی انفجار را توصیف کردند که به گفته آن‌ها ناشی از برخورد پدافند هوایی ایران با سه ریزپرنده بر فراز شهر اصفهان بوده است. قابل ذکر است عرب نیوز مدعی شده که تهران از این حادثه به عنوان حمله از سوی نفوذین به جای اسرائیل یاد کرده و نیاز به انتقام را نادیده گرفتند.
اسرائیل در مورد این حادثه چیزی نگفته است. این رژیم روزها گفته بود که قصد دارد به خاطر حملات روز شنبه علیه ایران تلافی کند، اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل در دهه‌ها جنگ سایه‌ای که توسط نیروهای نیابتی به راه انداخته شده است که طی شش ماه نبرد در غزه در سراسر خاورمیانه تشدید شده است.
رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی گفتند که ایالات متحده از حمله گزارش شده اسرائیل به ایران اطلاع قبلی دریافت کرده است، اما این عملیات را تایید نکرده و یا هیچ نقشی در اجرای آن ایفا نکرده است.
ان‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌ترتیب به نقل از منابع آگاه و یک مقام آمریکایی گفتند که اسرائیل از قبل از حمله به واشنگتن اطلاع رسانی کرده است.
شبکه‌های مختلف به نقل از مقامات رسمی تایید کردند که حمله‌ای در داخل ایران رخ داده است و سی‌ان‌ان به نقل از یکی از مقامات اعلام کرد که هدف، تأسیسات هسته‌ای نبوده است.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها