دستگیری ۴۹۸۰۰ تبعه غیرمجاز در کمین‌های ارتش جنوب‌شرق



فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش، گفت: در اجرای ماموریت‌های کمینی ارتش در منطقه نزدیک ۴۹ هزار و ۸۰۰ نفر از اتباع غیرمجاز دستگیر و تحویل مرزبانی شده است.

به گزارش صبح ساحل،امیر سرتیپ دوم امیر غلامعلیان گفت:با بیان اینکه براساس قانون اساسی حفاظت از حدود و ثغور کشور در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به عهده ارتش جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: امروز یگان‌های نیروی زمینی ارتش در تمام مرزهای کشور مستقر هستند و در تمام شرایط جوی، وجب به وجب مرزهای کشور را کنترل می‌کنند.

وی با اشاره به ترددهای غیرمجاز اتباع بیگانه از مرزهای کشور، گفت: تردد مرزی به عهده مرزبانی است و مرزبانی در این حوزه در لایه اول قرار می‌گیرد، اما اگر تحرکاتی علیه مرزهای ما بشود که دفع تهدید نیاز باشد ارتش وارد عمل می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با بیان اینکه کنترل اتباع غیرمجازی و تردد آنها از مرزهای کشور جزو وظایف ارتش نیست و از وظایف مرزبانی است، ادامه داد: با این وجود در کنار ماموریت‌های خود کمکی هم به مرزبانان داریم.

وی با اشاره به اینکه در اجرای ماموریت‌های کمینی که در منطقه داریم تاکنون نزدیک 49 هزار و 800 نفر از اتباع غیرمجاز را دستگیر کرده و تحویل مرزبانی دادیم، افزود: این اتباع غیرمجاز از طریق وزارت امورخارجه به کشور خودشان طرد می‌شوند.

امیر غلامعلیان با بیان اینکه امروز قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش این افتخار را دارد که در سرحدات شمال سیستان و بلوچستان 270 کیلومتر در مرز مستقر است، ادامه داد: در سواحل دریای عمان و خلیج فارس نیروهای ما مستقر هستند و تحرکات دشمن را رصد می‌کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش با قدرت در آب‌های سرزمینی و آب‌های ساحلی ما مستقر است، بیان کرد: ماموریت پدافند هوایی ارتش نیز حراست از آسمان و مرزهای هوایی کشور است.

وی با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که با رادارهای پیشرفته‌ای که در اقصی نقاط کشور مستقر است هر پرنده‌ای که به صورت غیرمجاز وارد کشور شود، بلافاصله رهگیری، کشف و موقعیت آن‌ به شبکه پدافند هوایی اعلام می‌شود، گفت: در صورتی که این پرنده غیرمجاز تشخیص داده شود، بلافاصله نسبت به انهدام آن اقدام می‌شود.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی با نیروهای چهارگانه‌ای که در اختیار دارد حفاظت و حراست از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را برابر شرح وظایف خود به بهترین شکل انجام می‌دهد، افزود: در کنار اجرای دقیق این برنامه‌ها مشارکت‌ها و فعالیت‌های مردمی را به عنوان یک وظیفه در کنار ماموریت‌های خودمان تعریف کردیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها