پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی ناپایدار در هرمزگان/ هوا گرم‌تر می‌شود



امروز صبح تا ظهر وضعیت جوی و دریایی نسبتا آرام و در ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

   
  
به گزارش صبح ساحل، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: دریا در ساعات بعدازظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی -شمال غربی (در محدوده ۳۰ کیلومتر بر ساعت) متلاطم خواهد شد و توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم معمول را داشته باشند.

مجتبی حمزه نژاد افزود: آسمان استان صاف تا کمی ابری در سواحل و جزایر هوا همراه با مه رقیق صبحگاهی و در طول روز همراه با غبار محلی، در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات غربی و شمالی استان افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی گفت: فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در ساعات بعدازظهر و شب در جزایر غربی، مناطق غربی، مناطق شمالی و برخی ارتفاعات شرقی استان رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی در این مناطق خودداری شود.

حمزه نژاد افزود: از ساعات بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت تا ساعات شب جمعه ۲۱ اردیبهشت بر شدت سرعت وزش باد در مناطق دریایی استان افزوده خواهد شد.

وی گفت: مناطق دریایی استان با وزش باد‌های شدید جنوب غربی تا شمال غربی مواج خواهد شد. کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: بیشینه سرعت وزش باد در خلیج فارس و تنگه هرمز در محدودده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۲ متر و اختلال در رفت و آمد‌های پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد توصیه کرد: شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی در این مدت از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

به لحاظ دمایی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه افزایش دمای بیشینه در غالب مناطق مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها