استاندار خبرداد:

احداث دو پروژه بزرگ در هرمزگان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)



 صبح ساحل-سیاسی: استاندار هرمزگان گفت: دو پروژه بزرگ اقتصادی پالایشگاه هرمز و پتروشیمی پاک بندرعباس توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هرمزگان احداث خواهد شد که بسیار حائز اهمیت است و موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و درآمدزایی خواهد شد.
جاسم جادری در نشست بررسی و پیگیری احداث پروژه های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هرمزگان که با حضور جمعی از مدیران ارشد این ستاد برگزار شد، عنوان کرد: پروژه های مهم و بزرگی در راستای ایجاد اشتغال و آبادانی استان هرمزگان به خصوص سواحل خلیج فارس و دریای عمان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هرمزگان اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: احداث پالایشگاه هرمز در سواحل مکران در شهرستان جاسک از جمله این پروژه هاست که موجب توسعه هرچه بیشتر این منطقه می شود.استاندار هرمزگان برنامه ریزی برای احداث پتروشیمی در بندرعباس را نیز دیگر اقدام خوب و موثر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هرمزگان برشمرد و بیان داشت: ما وظیفه داریم کمک کنیم تا مقدمات احداث این پروژه ها فراهم شود.جادری تصریح کرد: پروژه پتروشیمی پاک در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس احداث می شود که موجب تکمیل زنجیره پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پالایشگاه هرمز خواهد شد.
وی گفت: دو پروژه بزرگ اقتصادی پالایشگاه هرمز و پتروشیمی پاک بندرعباس توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هرمزگان احداث خواهد شد که بسیار حائز اهمیت است و موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و درآمدزایی خواهد شد.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی این پروژه ها باید هرچه سریعتر آغاز شود، اظهار داشت: دو پروژه مهم پالایشگاه هرمز و پتروشیمی بندرعباس اثرات منطقه ای و جهانی مهمی در پی خواهد داشت.جادری خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های توسعه جزیره هرمز نیز در دستور کار است و کارهای محرومیت زدایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در این جزیره انجام می شود.
پتروشیمی پاک بندرعباس تکمیل کننده
زنجیره پالایشگاه هرمز و ستاره خلیج فارس است
عبدالعلی صاحب محمدی معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این نشست، عنوان کرد: هرمزگان یکی از استان هایی است که ستاد اجرایی فرمان امام حوزه قابل توجهی از فعالیت های خود را برای آن برنامه ریزی کرده است.وی با بیان اینکه این ستاد همکاری نزدیکی با دولت دارد، افزود: در حوزه بهداشت و درمان 13 بیمارستان را در کشور در دست احداث و تکمیل داریم.
معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: رویکرد فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام اقتصاد مقاومتی است که در این راستا خدمت به مناطق محروم را انجام می دهیم.صاحب محمدی با بیان اینکه بیش از پنج هزار کلاس درس را در قالب بیش از هزار مدرسه در سطح کشور در دست احداث و تکمیل داریم، تصریح کرد: برای توسعه جزیره هرمز توسط ستاد اجرایی فرمان امام برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.وی با اشاره به پروژه پتروشیمی پاک در بندرعباس، بیان داشت: زنجیره تکمیلی طرح پالایشگاه هرمز و ستاره خلیج فارس باید شکل گیرد و پروژه پتروشیمی پاک تکمیل کننده این زنجیره است.
معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اضافه کرد: اقدامات لازم برای انتقال پالایشگاه هرمز به جاسک انجام شده و اجرای این پروژه به زودی در جاسک آغاز خواهد شد و در نهایت 50 درصد خوراک پتروشیمی پاک بندرعباس از پالاشگاه هرمز و بخش قابل توجهی نیز از پالایشگاه ستاره خلیج فارس تامین خواهد شد.
صاحب محمدی اظهار داشت: پروژه پتروشیمی پاک بندرعباس دارای ظرفیت تولید شش میلیون تن در سال است و مراحل احداث آن برای هشت هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و فروش محصولات آن سالیانه 13 هزار میلیارد تومان خواهد بود.وی گفت: این پتروشیمی از نظر آلایندگی محیط زیست یک مجموعه پاک خواهد بود و در تولید ناخالص داخلی استان هرمزگان بسیار تاثیرگذار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها