رونمایی از اثر شاعر مینابی در کرمانشاه!



صبح ساحل-هنری:«روایت پنهان در نخاع» عنوان مجموعه ششم شعر«یدالله شهرجو» شاعر مینابی است که شب گذشته(10 مرداد)  در خواب مسئولان هنری هرمزگان با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در تالار شهید آوینی کرمانشاه رونمایی و موردنقد و بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایسنا،  «روایت پنهان در نخاع» عنوان مجموعه شعر تازه یدالله شهر جو، شاعر هرمزگانی (مینابی) است که هفته گذشته توسط انتشارات هشت چاپ و منتشر شد.
شهر جو، اردیبهشت سال جاری و هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مجموعه شعر پنجم خود را نیز توسط انتشارات اقلیما با عنوان« قاصدک نام کوچک باد است» چاپ و منتشر کرد.
پس از چاپ کتاب تازه این شاعر مینابی، انجمن ادبی فردای کرمانشاه از او دعوت کرد و شب گذشته «سه‌شنبه دهم مرداد» آیین رونمایی و نقد و بررسی این کتاب را در مجتمع شهید آوینی این شهر برگزار کرد.
گفتنی است تیرماه سال گذشته پس از چاپ مجموعه شعر چهارم همین شاعر، شهرهای شیراز و بوشهر مراسم رونمایی این کتاب را به شکلی شایسته برگزار کردند که هر دو مراسم بازتات قابل‌توجهی در فضای فرهنگی کشور داشت درحالی‌که متولیان فرهنگ و هنر در هرمزگان با بی‌تفاوتی تمام از کنار این رخداد فرهنگی عبور کرده و خود را به بی‌خبری زدند.
رونمایی از اشعارم در زادگاهم را بیشتر دوست دارم
یدالله شهر جو در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن سپاس و قدردانی از اصحاب رسانه که در سال‌های اخیر همواره نسبت به بازتاب فعالیت‌های هنرمندان هرمزگانی اهتمام ویژه داشته‌اند از بی‌تفاوتی متولیان فرهنگی در هرمزگان و شهرستان میناب به‌شدت گلایه‌مند بود و اظهار کرد: برگزاری مراسم‌های رونمایی برای مجموعه اشعار مختلفم در سایر استان‌ها باعث افتخار من است اما بی‌شک برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی در شهر و استان خودم را بیشتر دوست دارم که متأسفانه در حال حاضر با بی‌تفاوتی مسئولان فرهنگی برگزاری این برنامه‌ها در استان و شهر زادگاه خودم ممکن نیست.
وی سبک اشعار این مجموعه را سپید (آزاد) عنوان کرد و افزود: اين كتاب شامل ٣٠ شعر  شعر در هفتاد و دو  صفحه است  كه مضامين بيشتر اشعار تغزلی است.
شاعر مینابی با ابراز نگرانی از استفاده ابزاری از هنرمندان در سطح استان، تصریح کرد: چندی پیش پس از چاپ کتاب چهارمم تعدادی از هنرمندان مینابی مراسم ساده رونمایی اشعارم را برگزار کردند که تمامی هزینه‌های برگزاری مراسم را نیز خودشان جمع‌آوری کرده بودند.
این هنرمند ضمن مخاطب قرار دادن مسئولان عالی استان، آن ها را به توجه و نظارت بیشتر نسبت به فعالیت ارگان‌های فرهنگی به‌ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخواند و خاطرنشان کرد: چرا این ارگان فرهنگی تا این حد نسبت به فعالیت هنرمندان این استان بی‌تفاوت است.
 درحالی‌که در استان‌های فارس، بوشهر و کرمانشاه طی  سال‌های اخیر برای کتاب‌های چاپ‌شده این شاعر مینابی مراسم رونمایی برگزار کردند اما این شاعر نام‌آشنا در استان زادگاه خودش هم چنان مهجور است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها