صادرات یک میلیون و ۱۵۶ هزار دلاری صنایع دستی از هرمزگان



صبح ساحل ، اجتماعی - معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت :امسال یک میلیون و ۱۵۶ هزار دلار انواع صنایع دستی از هرمزگان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، انگلستان، هند و کانادا صادر شده است.

سهراب بناوند افزود: مهم‌ترین محصولات صادر شده سفال، حصیر، مشتقات چوب و گلیم است.وی ادامه داد:: امسال چهار اثر از ده اثر ارئه شده به داوری ملی میراث فرهنگی و صنایع دستی مهر اصالت دریافت کردند.وی گفت: این اثر‌ها دو دست لباس بومی، یک جلبیل خوسی و یک عدد گلیم است.

مهر اصالت باعث معرفی بیشتر و بازاریابی برای محصولات صنایع دستی می‌شود.معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: تاکنون چهار اثر از ۱۷ اثر ارائه شده از هرمزگان موفق به دریافت مهر اصالت بین المللی از یونسکو شدند.

سهرابی بناوند گفت: تسهیلاتی هم در دو قالب فراگیر، روستایی و عشایر برای ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی و گردشگری پرداخت می‌شود.

وی افزود: مجموع اعتبارات برای اشتغال فراگیر صنایع دستی و گردشگری ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.این تسهیلات در نقاط شهری با سود ۱۶ درصد و در نقاط روستایی ۱۱ درصد است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: برای اشتغال روستایی و عشایر هم ۱۴ میلیارد تومان اعتبار با سود ۶ درصد در نظر گرفته شده است.سهرابی بناوند افزود: تسهیلات با بازپرداخت ۶ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: متقاضیان برای دریافت تسهیلات صنایع دستی و گردشگری به سامانه کارا مراجعه و طرحشان را ثبت کنند.بناوند گفت: پس از بررسی فنی طرح متقاضیان برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها