در نشست معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان با سینماگران مطرح شد:

هیچ اعتبار فرهنگی به استانداری داده نمی‌شود



صبح ساحل ، هنری - صدف محمودی:پس از پیگیری های بی وقفه هنرمندان جلسه ای برگزار شد که در طی آن جمعی از سینماگران با معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان دیدار کردند، این جلسه مقدمه ای برای دیدارهای آینده هنرمندان، گفت و گو در خصوص دغدغه های آن ها، صحبت با استاندار و رفع مسائل هنری  بود. 

مسائلی که در این نشست بیان شد به شرح زیر است: 

مهم ترین اتفاقی که این دیدار ها را رغم می زند خبر انتصاب مشاور فرهنگی و هنری استاندار هرمزگان بود که از هیچ پایگاه رسمی اعلام نشده بود و همین موضوع باعث اعتراض برخی از هنرمندان شد. آن ها اعتقاد داشتند این جلسه باید پیش از این برگزار می شد نه وقتی که هنرمندان دست به اعتراض زدند.

این سینماگران از بی توجهی مسئولین به وضعیت آن ها معترض بودند چرا که به گفته آن ها هنرمندان توانمند بسیاری در استان هرمزگان حضور دارند که  مورد حمایت قرار نمی گیرند. بودجه ای به فیلم نامه هایی که می نویسند تعلق نمی گیرد و همچنین چرا جشنواره مهمی مثل اردیبهشت دیگر برگزار نمی شود؟  آن ها همچنین تشکیل انجمن صنفی را از نیازهای اولیه خود مطرح کردند چرا که آن ها را از پراکندگی بیرون می آورد. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان با موافقت با تشکیل انجمن صنفی بیان کرد: سینماگران می توانند در دو قالب فعالیت کنند: NGO یا انجمن صنفی که در هر دو زمینه آماده کمک هستیم. 

وی با بیان اینکه هیچ اعتبار فرهنگی به استانداری داده نمی شود افزود: با این وجود در تمامی عرصه ها تا آن جا که بتوانیم به هنرمندان کمک خواهیم کرد و به زودی مقدمات دیدار جمعی از هنرمندان هرمزگان با استاندار فراهم می شود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها