سایه شوم تاریکی بر سر عابران پیاده

گلایه های بی پایان ساکنان مسکن مهر از نبود امکانات



صبح ساحل ، اجتماعی - با وجود اینکه چندین سال از زمان شروع پروژه مسکن مهر و ساخت شهرک پیامبر اعظم(ص) در هرمزگان می گذرد، اما ساکنان این شهرک همچنان از نبود روشنایی مناسب در معابر و خیابان های این شهرک رنج می برند.

 هرمزگان استانی که همواره از آن با عنوان پاتیتخت اقتصادی کشور یاد می شود، علی رقم وجود سرمایه ها و منابع مالی، متاسفانه زیرساخت های مناسبی در حوزه ایجاد روشنایی در معابر و خیابان های مرکز استان انجام نشده است.

عدم روشنایی در پیاده روهای شهرک مسکن مهر پیامبر اعظم(ص) که جمعیت انبوهی را در خود جای داده، مشکلاتی را برای ساکنان این شهرک ایجاد کرده است، عدم روشنایی معابر می تواند زمینه های بروز تصادف و سرقت را فراهم کند.

با توجه به اینکه چن سالی از ساخت شهرک پیامبر اعظم می گذرد، تامین نیازهای اولیه از جمله روشنایی خیابان هایی که ساکنان در طول شبانه روز از آن گذر می کنند، یکی از دغدغه های اصلی شهروندان ساکن در این شهرک است.

با توجه به اینکه چرخه های اقتصاد کشور در هرمزگان وبه واسطه مردم این استان تامین می شود، بخشی از این درآمد ها برای ایجاد زیرساخت های مناسب فضای شهری  توسط مسئولان مربوطه در حوزه های مختلف باید صورت گیرد.

عدم روشنایی خیابان دغدغه اصلی ساکنان شهرک پیامبر اعظم(ص)

فهیمه امینی، شهروند بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه اکنون دومین سالی است که ساکن شهرک پیامبراعظم(ص) است، اظهار کرد: با وجود اینکه چندین سال از احداث ساختمان های این شهرک می گذرد و عده ی زیادی در این شهرک ساکن هستند اما متاسفانه مشکلات زیادی  در این شهرک وجود دارد.

شهروند بندرعباسی گفت: عدم روشنایی در معابر و خیابان های این شهرک یکی از جدی ترین مشکلاتی است که اهالی شهرک پیامبر اعظم(ص) با آن روبرو هستند، چراکه تا کنون چندین مورد تصادف به دلیل نبود روشنایی در نزدیکی ساختمان ها رخ داده است.

امینی در ادامه بیان کرد: عبور از خیابان های این شهرک به دلیل تاریکی با وسیله نقلیه به قدری دشوار است که ساکنان از عبور به صورت پیاده در این شهرک هراس دارند و به اجبار زمانی که هوا روشن است، از خیابان ها عبور می کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای تفریحی مناسبی برای کودکان در این شهرک وجود ندارد، خاطر نشان کرد: یک پارک در نزدیکی مجتمع وجود دارد که متاسفانه در آن روشنایی مناسبی وجود ندارد، و این مسئله یکی از معضل هایی است که اغلب کودکان و خانواده های آنان نیز از آن گله مند هستند.

وجود شیشه و آشغال در خیابان و پیاده رو ها

حیدر احمدی، شهروند بندرعباسی ساکن شهرک پیامبر اعظم(ص) در گفت وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه تاریکی معابر شهرک پیامبر اعظم(ص) امکان رفت و آمد را برای ساکنان دشوار کرده است، اظهار کرد: تاریکی معابر این شهرک متاسفانه موجب ایجاد تصادفات زیادی در این شهرک شده است.

این شهروند بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام شهادت امام علی(ع) و حضور مردم در مراسمات لیالی قدر، که در گلزار شهدا که نزدیک ترین مکان به اهالی این شهرک نیز است، جمعیت کثیری از  ساکنان مسکن مهر با پای پیاده به گلزار شهدا می روند تا در این مراسم معنوی شرکت کنند اما تاریکی معابر همواره موجب ترس خانواده ها و ایجاد استرس و نگرانی در آن ها می شود.

احمدی با اشاره به عدم نظافت معابر گفت:  عدم پاکسازی و جمع آوری آشغال هایی که در کنار پیاده روها ریخته شده علاوه بر اینکه چهره ی زیادی برای فضای شهرک ایجاد کرده، مشکلات جسمی را برای مردم به وجود آورده چرا که تکه های زیادی از شیشه ها و آشغال ها در این معابر ریخته شده است.

وی با اشاره به اینکه حیوانات زیادی درمعابر رفت و آمد می کنند، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه برخی از ساختمان های این شهرک بر روی تپه و کوه ساخته شده، حیواناتی مانند مار و راسو در خیابان های این شهرک رفت و آمد می کنند، و نبود روشنایی در شب باعث می شود این حیوانات صدماتی را برای ساکنان فراهم کند./هرمز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها