عضو هیات رئیسه مجلس تاکیدکرد :

انسجام ملی رمز عبور از مشکلات کشور است



صبح ساحل ، سیاسی - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز برای گذر از جنگ تجاری که به ناحق بر کشور ما تحمیل شده، نیازمند حفظ وحدت و تقویت اتحاد و انسجام ملی هستیم.

محمد آشوری در نشست با جامعه بازرگانان و فعالان اقتصادی برگزار شد اظهار داشت: به دنبال خروج آمریکا از برجام، فضایی ایجاد شد که ما بخشی از آن را پیش‎بینی می‌کردیم و بخشی نیز زودتر از موعد پیش آمد و موجی از التهابات را در اقتصاد کشور ایجاد کرد.

وی با بیان این که برخی‌ها در این شرایط سعی در تزریق یاس و ناامیدی در جامعه دارند، تصریح کرد: امروز باید دست در دست یکدیگر و متحد و یکدل برای مقابله با این جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته وارد میدان شویم و در جهت حل مشکلات تلاش کنیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این شرایط نیازمند رویکردهایی صحیح در حوزه داخلی و خارجی هستیم، که در حوزه تعاملات جهانی دستور کار دیپلمات‎ها و مسؤولان کشوری، پیگیری گفت و گوها در سطح بین‌الملل است.آشوری تاکید کرد: ما پس از خروج آمریکا از برجام، در یک موضع خردمندانه و با توجه به اینکه برجام را یک توافق بین‌المللی می‌دانستیم، نسبت به آن متعهد ماندیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما آموخته‌ایم که هر تهدیدی را تبدیل به فرصت کنیم، گفت: امروز سیاست و راهبرد اصلی کشور، استمرار تعاملات با جهان خارج است.وی با تاکید بر این که باید مردم را در جریان مسائل و مشکلات موجود در کشور قرار دهیم، افزود: برای حل مشکلات، نیازمند پشتیبانی مردم و یکدلی و اتحاد هر چه بیشتر هستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز به دلیل جنگ تجاری که به ناحق بر ما تحمیل شده، شرایط بسیار پیچیده و سخت است افزود: باید رفتارهای حریفان در عرصه بین‌الملل را رصد کنیم و خودمان را آماده برخی از شرایط بکنیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های امروز کشور را بازسازی اعتماد ملی عنوان کرد و گفت: باید اتخاذ تصمیم‌های درست و به دور از هر گونه تعارف، جلوی ناکارآمدی برخی از بخش‌ها را بگیریم.

آشوری با بیان این که ماهیت نظام سیاسی ما مردم سالاری است، گفت: باید تلاش کنیم و این تلاطم و ناکارآمدی که موجب مشکلاتی در زندگی و معیشت مردم و فضای کسب و کار کشور شده را اصلاح کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این نشست از تشکیل یک تیم قوی اقتصادی از سوی مجلس شورای اسلامی به منظور ساماندهی بازار ارز خبر داد و گفت: برنامه‌های بسیار خوبی از سوی این تیم تدارک دیده شده که امیدواریم با انجام آنها آرامش به بازار بازگردد.وی اظهار کرد: طی هفته جاری طرح دو فوریتی در همین راستا در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، تا بتوانیم شرایط بازار و اقتصاد را سامان دهیم.

آشوری با تاکید بر این که پشتیبانی مردم نقش مهمی در حل مشکلات دارد، گفت: در همین راستا باید با مردم صحبت کرد و آنها را در جریان امور و مشکلات قرار داد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این نشست به مسئله مالیات در مناطق آزاد و مشکلاتی که پیرامون این مسئله ایجاد شده اشاره کرد و گفت: یکی از محرکات اصلی در مناطق آزاد به منظور جذب سرمایه‌گذار و بهبود وضعیت کسب و کار، معافیت مالیاتی در این مناطق است.وی ادامه داد: امروز با گذشت بیش از 20 سال که مدت زمان تعیین شده در قانون جهت معافیت مالیاتی در مناطق آزاد است، مشکلاتی برای فعالان اقتصادی در این مناطق ایجاد شده است.

آشوری تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی امروز در جامعه و در شرایط تحریم، باید بررسی کنیم و در صورت امکان برخی از قوانین را که دچار مشکل و نقص در خصوص معافیت مالیاتی در مناطق آزاد است، اصلاح نمائیم.عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این نشست از اداره کل دارایی هرمزگان خواست تا مشخص شدن وضعیت و تصویب قانون جدید در خصوص مالیات در مناطق آزاد، با فعالان اقتصادی مدارا کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها