مــردم هــرمزگان‌ نسبت به حوزه سینما بی‌مهر شده‌اند



صبح ساحل ، اجتماعی - معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از رشد بیش از 5 هزارنفری مخاطبان سینما در سال گذشته خبرداد.

سعید موحدی افزود: در سال 95 تعداد 97 هزار و یکصد نفر به سینماهای استان هرمزگان رفتند درحالی‌که در سال 96 این تعداد به 102 هزار و 378 نفر رسید.

وی با بیان اینکه با توجه به روند فروش فیلم‌های سینماهای استان هرمزگان در سه‌ماهه نخست سال جاری انتظار می‌رود امسال شاهد رشد بیشتری باشیم، تصریح کرد: خوشبختانه سال‌به‌سال با افزایش تعداد مخاطب مواجه‌ایم و این روند در حال رشد است.

این مقام مسئول ادامه داد: در وضعیت حال دو سینما علیرغم کمبودها و کاستی‌هایی که دارند در بندرعباس مشغول به فعالیت هستند و در فرهنگسرای شهرستان میناب نیز سالن سینما به بخش خصوصی واگذارشده است و در حال فعالیت هست.

موحدی اظهار کرد: در شهرستان بندرلنگه نیز سالن برای برپایی سینما به متقاضی واگذارشده است و امیدواریم در یک ماه آینده سینمای بندرلنگه را نیز راه‌اندازی کنیم و در شهرستان حاجی‌آباد نیز در پی سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده‌هایی در خصوص تجهیز محلی برای کاربری سینما صورت گرفت و امیدواریم از این ظرفیت بتوانیم بهره ببریم.

وی ابراز کرد: مشکلی که در حوزه سینما در هرمزگان وجود دارد، علیرغم برگزاری جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان استقبال آن‌چنانی از سینما صورت نمی‌گیرد که باید آسیب‌شناسی صورت بگیرد که چرا مردم هرمزگان نسبت به حوزه سینما کمی بی‌مهر شده‌اند و طبیعتاً کارشناسان ما در حال بررسی هستند تا موانع این مسیر را شناسایی و آن‌ها را مرتفع کنیم.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خصوص راه‌اندازی پردیس سینمایی در بندرعباس، تصریح کرد: سال‌ها پیش متقاضی این امر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان مراجعه کرد و زمینی نیز به این موضوع اختصاص داده شد و بخشی از اعتبارات آن نیز تأمین شد اما آن پروژه نظر به عدم پیگیری ارباب‌رجوع آن راکد ماند.

وی ابراز کرد: اخیراً متقاضی دیگری برای راه‌اندازی پردیس سینمایی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان مراجعه کرده است و نقشه‌های آن را نیز آماده کرده است و مذاکراتی برای اختصاص زمین در این خصوص صورت گرفته است که امیدواریم با پیگیری‌های لازم این اتفاق صورت بگیرد.

موحدی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ابراز کرد: درصورتی‌که متقاضی وجود داشته باشد، ما این آمادگی را داریم که از راه‌اندازی سالن‌های کوچک سینما در مجتمع‌های تجاری شهر بندرعباس حمایت کنیم و در بحث تأمین تجهیزات، فیلم‌ها و معرفی برای تسهیلات مختلف این متقاضیان را یاری کنیم./ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها