«صبح ساحل» در گفت وگو با کارشناسان بررسی می کند؛

دغدغه دلسوزان ورزش هرمزگان



صبح ساحل ، ورزش - سوالات صورتی

نمی‌دانم تا به حال برای ورزش هرمزگان بغض کرده‌اید یاخیر؟ تپش قلبتان برای موفقیت ورزشکاران استان چندبرابر شده است یانه؟ آیا نذکرده‌اید که اهالی ورزش این سامان سربلند باشند یااینکه بی‌تفاوت از کنار گود ورزش وچالش‌هایش عبور نموده‌اید؟ آیا تاکنون با افتخارآفرینی قهرمانان استان اشک شوق ریخته‌اید و با ناکامی نام‌آوران این دیار دلتان به درد آمده است! شاید چشمه چشمتان برای فراز ونشیب‌های ورزش این خطه از میهنمان پرآب شده وممکن است هم اسم چهارنفر از ملی‌پوشان هرمزگان را ندانید اما لابد می دانید که دراین محدوده جغرافیایی انسان‌های دلسوزی هستند که دغدغه‌هایشان موفقیت، ارتقاء، توسعه و تحول مثبت ورزشی استان است.

 دغدغه‌های مشکی

برخی دلواپسی‌شان از افت، سقوط و سکوت در ورزش است. عذابشان حذف سهیمه‌های لیگ برتری ورزش استان در لیگ‌های کشوری می‌باشد. این بعضی‌ها از شعارهای تلخ و تکان‌دهنده روی سکوها ورزشگاه‌ها از رفتار افراد به ظاهر تماشاگرنما دل‌پردردی دارند. اشخاصی هستند که از درگیری‌ها، زبان‌های سیاه، رفتارهای غیراخلاقی وزیرسوال بردن فرهنگ اصیل هرمزگانی توسط بعضی از اهالی ورزش وغیرورزشی به شدت گلایه دارند. دغدغه این عده اعدادوارقام غیرصحیح، وعده‌های صوری و برنامه‌های نافرجام است. دلمشغولی بزرگ این تعداد، حضوربرخی غیرورزشی‌ها  برمسندهای ورزش ودورماندن خاک‌خورده‌ از این گود می‌باشد. رنج سنگین این دلسوزان تنها کمبودبودجه نیست بلکه بی توجهی و سهل انگاری هایی است که با بی دقتی در این بخش انجام می شود . دغدغه های مشکی اهالی استخوان خورد کرده دنیای ورزش فقط فاصله ورزش اصفهان، شیراز، کرمان و ... با ما نیست، آنان صرفاً ازسیاست‌های درآمدزایی ونابودی ورزش دلخور نیستند بلکه از بی‌مسوولیتی وعدم تعهد وتخصص اندک افرادی که اسب خود را زین کرده‌اند تا دراین صحنه بتازند دلگیرند واین افراد نگران به خاک سیاه نشستن باشگاه‌های خصوصی ودولتی و ... هستند.

 دغدغه‌های زرد

بی‌انگیزه‌شدن خیرین ورزشی، اسپانسرها وباشگاه‌های خصوصی نوع دیگر دغدغه‌هایی است که در جامعه ورزشی ما وجوددارد. ناسپاسی‌ها، نه گفتن‌ها، نوع برخوردها وطرزرفتارها از جمله دغدغه‌های زردی هستند که دودش درچشم دلسوزان دلتنگ ورزش این مرزوبوم می‌رود. شعارهای صرف، صورتک‌های ورزشی، ورزش‌های بی‌سروسامان وسامان‌های بی‌صاحب وبلااستفاده دغدغه‌هایی هستند که حس ناخوشایندی درافراد ایجادمی‌کند. کارشکنی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها وادا درآوردن‌ها نیز، اغلب نفس ورزش را می‌گیرد، گره نامیزان وتندی در ورزش می‌اندازد که اندازه یک عمر از آنچه بوده‌ایم به واپس می‌رویم.

 دغدغه‌های سفید

بعضی در دنیا بازها واسیدها نیستند وبا فرمول خنثی به معادلات ورزشی می‌نگرند. به اعداد زیررادیکال و توی پرانتز کاری ندارند. علائم نگارشی ورزش را رعایت نمی‌کنند. روز را شب وشب‌ها را بی‌خیال طی می‌نمایند. به دنیای روزمرگی دل داده‌اند وتنها دغدغه‌شان برگزاری فلان بازی و اعزام بهمان تیم‌ و ... است. چیزی که چه متولی باشد و چه نباشد، پولی هزینه شود یا نشود و امکانات وزیرساختی مهیا گردد یا نگردد به طور روتین و خودجوش انجام خواهد شد دغدغه‌های آماری، چسبیدن به صندلی،پزدادن جلو مسوولان واز این دست مسایل می‌باشد. دغدغه‌های سفید درراستای برنامه وهدف خاصی نیستند وآه و افسوس زیادی هم دربرندارند. درواقع دغدغه خاصی نیستند واغلب نمی‌شود به آنها امیدوار بود.

 دغدغه‌های طلایی

دغدغه قهرمانی میادین معتبر کشوری، بین‌المللی وجهانی توسط دلاورمردان هرمزگانی یکی از اولویت‌های چهره‌های دلسوز وشاخص این استان است. دغدغه میزبانی  رقابت‌های مهم داخلی وبرون مرزی، دغدغه توجه به ورزش پایه به شکل اصولی، توسعه ورزش درهمه رشته‌، استعدادیابی، استفاده از علوم وفنون نوین، تمرکززدایی، احیا، گسترش و توجه خاصی به ورزش‌های بومی محلی، قدردانی از زحمت‌کشان این عرصه به نحوه شایسته، ایثارگری درگودمقدس ورزش گوشه‌ایی از دغدغه‌های طلایی نیک‌اندیشان ودلسوزان این عرصه است. فرهنگ‌سازی در ورزش، نهادینه شدن اخلاق پهلوانی وجوانمردی دراین بخش والگو واسطوره‌سازی دیگر مباحثی هستند که اندیشه بزرگان ورزش هرمزگان را به خود مشغول کرده است. افزایش تعدادملی پوشان ومدال‌آوران، ایجاد پایگاه‌های قهرمانی، پیست‌های استاندارد، اماکن درخور شان برای بهبود وارتقاء سطح ورزش استان وقرارگرفتن برسکوی نخست ایران وآسیا اهداف طلایی این عده است. آرمان‌گرایی، استفاده از خرد جمعی، تلاش خستگی‌ناپذیر با همت متعالی برای قرارگرفتن ورزش هرمزگان برقله افتخار  از جمله دغدغه های ارزنده این افراد می باشد. رضایت ورزشکاران و اکثریت  افراد جامعه استان و همچنین  همگانی شدن ورزش از دیگر دغدغه‌هایی است که افراد دلسوز به آن می‌پردازند وده‌ها دغدغه طلایی برای تعالی ورزش زادگاهمان دراین بخش قرار می‌گیرند.ناگفته نماند که دغدغه های اهالی فعلی اداره کل  ورزش و جوانان و ورزش مدارس استان در بخش پایانی خلاصه می شود.  

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها