مدیرکل کمیته امداد خبر داد:

رشد ۳۷ درصدی کمک‌های مردم هرمزگان به مددجویان کمیته امداد



 مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: بنگاه‌ها ی اقتصادی می‌توانند نقش مؤثری در جهت کاهش فقر در استان داشته باشند.

علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: استان هرمزگان ازلحاظ سرانه درآمدی جزو پنج استان برتر کشور است اما از سوی دیگر در میان پنج استان شاخص دارای فقر مطلق نیز هست.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور سعی کرده‌ایم در مجموعه امداد در ۹ ماهه نخست سال جاری با تهیه بسته‌های حمایتی مشکلات افراد تحت حمایت کمیته امداد را تا حدودی برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد نوسانات جریان‌های ارز و اقتصاد و شرایط اقلیمی استان را عوامل تشدید فقر در هرمزگان عنوان کرد و افزود: بیشترین آسیب‌پذیری در شرایط اقتصادی فعلی کشور متوجه خانوارهای محروم و آسیب‌پذیر است و شرایط اقلیمی هرمزگان پیچیدگی فقر استان را بیشتر و هزینه فقرزدایی را بالاتر برده که در این زمینه نیازمند توجه مسئولین و مردم هستیم.

وی با اشاره به رشد ۳۷ درصدی میزان مشارکت مردم در ۹ ماهه نخست سال جاری در برنامه‌های فقرزدایی کمیته امداد اظهار داشت: در مدت ۹ ماه گذشته مردم ۴۹ میلیارد تومان به کمیته امداد در راستای برنامه‌های فقرزدایی کمک  و مشارکت داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

الهیاری استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی فعال در استان را گامی در جهت کاهش فقر عنوان کرد و افزود: در ۹ ماهه نخست با فراهم کردن بسترهای مناسب ۴۶۰ نفر از افراد تحت حمایت کمیته را جذب بنگاه‌های اقتصادی کرده‌ایم و اگر این بنگاه‌ها افراد تحت پوشش را به‌عنوان نیروی کار جذب کنند، کمیته امداد هزینه حق بیمه کارفرما را برای ۲۴ ماه تقبل می‌کند.

صبح ساحل

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها