مرد میانسال هرمزگانی در انتظار کمک خیرین:

جهیزیه، مرد کشاورز را روانه زندان کرد



 

پدر هرمزگانی  که برای تهیه جهیزیه دخترش اقدام به خرید اقساطی کالا کرده بود،‌ به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط راهی زندان شد و هم اکنون  پشت میله‌های دربند، چشم انتظار کمک خیران است.

هفته گذشته بود که خبری مبنی بر آزادی زنی که به علت تهیه جهیزیه دخترش  دست به دامان یکی از آشنایان شده و مبلغ 17 میلیون تومان از وی قرض گرفته بود در همین روزنامه منتشر شد، این زن  به علت عدم  توانایی در پرداخت بدهی به زندان افتاده بود  که با کمک کارکنان شرکت آبفای هرمزگان مبلغ بدهی اش تسویه شده و پس از یک ماه از زندان رهایی یافت.

چند سالی است که پای جهیزیه هم به زندان باز شده و بخشی از زندانیان جرایم غیر عمد علاوه بر مهریه و نفقه ، جهیزیه نیز شامل می شوند که این افراد  به دلیل خرید لوازم و وسایل   به قیمت گزاف و ناتوانی در تأمین مالی آن اغلب با چک برگشته و یا سفته روبرو هستند. البته  خوشبختانه آمار این زندانیان بدهکار در استان اندک است.  

 تهیه جهیزیه با سفته

یکی از این زندانیان، مرد 55 ساله کشاورزی است که در سال  95 به دنبال تامین جهیزیه فرزند دم بخت خود، با گذاشتن دو سفته با مبالغ 17 میلیون تومان   در همان  سال و 7 میلیون تومان برای سال 96  اقدام به تهیه جهیزیه به صورت اقساطی می‌کند.

این مرد  که صاحب ۵ فرزند  است و در یکی از روستاهای استان زندگی می‌کند، پس از تلاش‌های فراوان موفق به تهیه جهیزیه گردید و دخترش را راهی خانه بخت کرد.

مشکلات معیشتی این مرد عائله‌مند برای پرداخت بدهی در طی مدت قید شده، شکایت از سوی فروشنده محصولات خانگی در برداشت.

طلبکار پس از اتمام موعد پرداخت بدهی، از این مرد کشاورز شکایت نمود .  مرد کشاورز در زمان  تعیین شده دادگاه  نیز نتوانست مبلغ مورد نظر را به فرد شاکی پرداخت نماید ودر 21 آبانماه سال جاری  به علت محکومیت مالی مطالبه وجه سفته در زندان بندرعباس محبوس شد.

 بدهی 20 میلیون تومانی

پرونده این پدر دربند، کمتر از دو ماه  به ستاددیه هرمزگان ارجاع شد. مدیر عامل ستاد دیه هرمزگان با اشاره به اینکه بدهی این مددجو با احتساب اصل خواسته و خسارت تاخیر و تادیه براساس شاخص تورم سال جاری به مبلغ 25  میلیون رسید گفت: پس از صحبت با شاکی ، وی از 5 میلیون خود گذشت کرد ودر حال حاضر مرد زندانی  تنها بابت 20 میلیون تومان در زندان به سر می‌برد .

 شماره حساب کمک به مرد زندانی

 احمد مرادی نژاد با بیان اینکه  مرد زندانی برای رهایی از حبس و بازگشت به سوی خانواده، چشم‌ انتظار کمک خیرین است گفت: نیکوکارانی که تمایل دارند با هر استطاعت مالی در آزادی این فرد نیازمند و آبرومند سهیم شوند از طریق تلفن همراه و شماره گیری کد پیامکی *780*7777076# و یا شماره حساب 0106110031007 و شماره کارت 6037991899936706 بانک ملی و حساب 440080000308 و کارت 6280231495199753 بانک مسکن به نام ستاد دیه استان واریز کرده  و همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند.  

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها