'اربعین و جانبازان اعصاب و روان' هرمزگان در قاب صدا و تصویر



به مناسبت ایام ماه محرم و صفر و به ویژه در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی به زودی نماهنگی با موضوع اربعین در حوزه هنری تولید و پخش می‌شود.

مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری هرمزگان ادامه داد: هم‌چنین تا پایان امسال یک فیلم مستند از جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان برای نخستین بار در حوزه هنری این استان تولید خواهد شد.

مجید ذاکری روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این مستند براساس یک کار پژوهشی جامع از زندگی تعدادی از جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان استان تولید می‌شود.

وی محوریت کار در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری را «فرهنگ و تمدن»، «اخلاق»، «خانواده»، «دفاع مقدس و انقلاب» عنوان کرد و بیان داشت: تولید آثار هنری فاخر با این محورها از اولویت‌های مهم حوزه هنری در سال جاری است.

کارشناس آموزش و پژوهش حوزه هنری هرمزگان، تولید فیلم کوتاه مستند 'شکیبا' با محوریت خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی اثر سعید عامری‌سیاهویی، مستند «میراث‌باد» و مستند «آذینی» محمدرضا رکن‌الدینی از نمونه‌های کارهای فاخر با حمایت حوزه هنری دانست.

ذاکری آموزش از یکی دیگر از فعالیت‌های مهم بخش واحد هنرهای تصویری برشمرد و بیان داشت: به واسطه حضور هنرمندان در کارگاه‌های آموزشی حوزه هنری فعالیت‌های این حوزه نیز بیشتر شده است.

وی تولید فیلم‌های کوتاه در حوزه هنری را بیشتر از سایر دستگاه‌های فرهنگی دانست و ابرازداشت: بهادادن به آداب، فرهنگ و خرده فرهنگ‌های بومی هرمزگان و تولید نماهنگ، فیلم و انیمیشن‌ها نیز براساس این آداب و رسوم حمایت و تولید می‌شود.

مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری هرمزگان از دیگر آثار تولید شده سال‌های قبل ویژه دفاع مقدس و انقلاب در حوزه هنری این استان به تولید فیلم‌های مستند «آب‌سواران» روایت زندگی شهدای ترور به ویژه شهید آب سواران و «آتش‌بار» روایت زندگی یکی از جانبازان ۷۰درصد دفاع مقدس اشاره کرد.

ذاکری افزود: هم‌چنین ۲ طرح برای فیلم‌سازی با موضوع شهدای دانش آموز و خانواده و سبک زندگی اسلامی- ایرانی برای امسال در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص اهمیت اکران عمومی آثار تصویری در استان، یکی از کمبودها در این بخش به محدودیت مکان اشاره کرد و ابرازداشت: به رغم محدودیت‌ سالن‌های تئاتر اما در طول سال به مناسبت‌های مختلف در سطح مدرسه‌ها، مساجد و دانشگاه‌ها اکران‌های عمومی برگزار می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها