هرمزگان رتبه دوم سرمایه گذاری در طرح های صنعتی کشور



به گزارش صبح ساحل،به نقل از شبستان،« خلیل قاسمی »، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: سرمایه گذاری جوازهای تاسیس واحدهای صنعتی استان در شش ماهه نخست سال، رشد 3 درصدی داشته است.

وی افزود: این در حالی است که با اعلام خبر کاهش ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاری در استان، در گروههای فضای مجازی زحمات و تلاشهای حوزه سرمایه گذاری نادیده گرفته شد چرا که در آمار فوق نفت ستاره بعنوان یک واحد شاخص جهانی قابل تکرار برای هیچ استان و کشوری نخواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: در صورت حذف این مجوز سرمایه گذاری شاخص ، میتوان اذعان داشت که 9 درصد سرمایه گذاری کل کشور در استان هرمزگان تا پایان شهریور ماه 98 صورت گرفته است و این استان هم اکنون رتبه دوم سرمایه گذاری کشور را داراست.

وی اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال ۲۴۵ فقره جوازهای تاسیس صنعتی در استان صادر شده که ارزش سرمایه گذاری این تعداد واحدهای صنعتی بالغ بر۴۶۵ هزار میلیارد ریال است.

قاسمی گفت: در صورت به بهره برداری رسیدن این طرح ها، زمینه اشتغال شش هزار و 700 نفر فراهم خواهد شد که2 درصد اشتغال کل کشور در استان هرمزگان رخ خواهد داد.

وی افزود: حال با آمار فوق که بر گرفته از سامانه هماهنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت است میتوان اعلام کرد که استان هرمزگان نه تنها در شاخص سرمایه گذاری منفی است بلکه رتبه دوم کشور را داراست

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها