ستاد مردمی وقف در بندرخمیر تشکیل شود



به گزارش صبح ساحل ، فرماندار بندرخمیر، بر لزوم توجه به وقف در زمینه‌ها و ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و قرآنی و شناسایی و ثبت آنها تاکیدکرد.
میرهاشم خواستار چهارشنبه شب به مناسبت هفته وقف در دیدار رییس اداره اوقاف و امورخیریه خمیر با وی افزود: باید تمام موقوفه ها، شناسایی و پلاک ثبتی آن‌ها مشخص شده و برای هر موقوفه یک پرونده ثبتی با مشخصات پلاک ثبتی تشکیل شود.
وی اضافه کرد: اخذ سند برای موقوفه ها کار بزرگی است که حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.
فرماندار بندر خمیر با تاکید بر ضرورت جلب اعتماد مردم برای مشارکت در وقف و فعالیت‌های اجتماعی، ادامه داد: علاوه بر جلب اعتماد بایستی کمک کنیم اعتماد مردم پایدار شود.
خواستار گفت:از ظرفیت شوراهای اسلامی، شهرداری ها و دهیاری های شهرستان بندرخمیر در راستای ترغیب افراد به وقف و پیگیری امور وقفی استفاده شود.
وی همچنین خواستار برگزاری همایش وقف با حضور متولیان موقوفه ها، واقفان و خیران، هیات امنا و چهره های قرآنی در بندر خمیر شد.
فرماندار بندرخمیر با بیان این‌که وقف همواره جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ایرانی اسلامی داشته، عنوان کرد: وقف احسان ماندگاری است که از برکت آن همه افراد جامعه متنعم می‌شوند و موقافه ها و درآمدهای حاصل از آن می‌توانند تاثیر مطلوبی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش وبهداشت داشته باشند.
وی اضافه کرد: سیاست گذاری در جهت افزایش بهره وری موقوفه ها و ترویج فرهنگ وقف و ورود به عرصه های نوین آن از جمله ضرورت های امروز در این حوزه می باشد.

 ۳۰ سند ثبتی مالکیت جدید مساجد خمیر اخذشد
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندرخمیر در تشریح عملکرد و فعالیت های این اداره گفت: صدور سند مالکیت وثبت موقوفه به ویژه مسجد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
عزیزالله جوادی اضافه کرد: تمامی اطلاعات مساجد شهرستان بندر خمیر در سامانه جامع موقوفه کشور اسکن و بارگذاری شده و قابل مشاهده و دسترس عموم است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ سند ثبتی مالکیت جدید مساجد شهرستان خمیر اخذ شده است.
جوادی گفت: برای تعمیر و تجهیز مساجد خمیر اعتباری برابر با یک میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص یافته است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه خمیر همچنین از شناسایی و پیگیری ۳۰ پلاک وقفی جدید در شهرستان خبر داد و گفت:با پیگیری اوقاف ۳۰ پلاک با کاربری زراعی در این شهرستان شناسایی شده است.
جوادی ادامه داد: برگزاری مسابقه قرآنی در بندر پل و شهرخمیر با ۴۰۰ شرکت کننده و راهیابی ۱۲ نفر آنان به مسابقات استانی قرآن کریم و کسب رتبه سوم  نوجوانان قرانی در این مسابقات و همچنین راهیابی یک نفر از شهرستان خمیر به مرحله کشوری از جمله فعالیت های فرهنگی اداره اوقاف در بندرخمیر بوده است.
جوادی گفت: انتقال سیستمی تمامی پرونده ها از بندرعباس به شهرستان بندرعباس از دیگر اقدامات این اداره در ماه‌های گذشته بوده است.
شهرستان بندر خمیر در ۷۵کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها