مصادره فرهنگی رویداد هودکس دربندرعباس



رییس انجمن طراحان مد و لباس هرمزگان گفت: مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری بندرعباس با رعایت نکردن حق مالکیت معنوی رویداد هودکس ۲۰۲۰ اقدام به مصادره هودکس کرده است.

به گزارش صبح ساحل، آزاده آریانا روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: شهرداری بندرعباس عکس‌های رویداد هودکس ۲۰۲۰ را در بخش مرکز خلاقیت و فناوری نوین خود به نام پنجمین جشنواره صنایع دستی بندرعباس معرفی کرده و حتی کارت شناسایی این رویداد را نیز محو کرده است.

وی ادامه داد: انجمن طراحان مد و لباس هرمزگان به عنوان برگزار کننده رویداد هودکس از شهرداری بندرعباس تقاضای حمایت کرد و این نهاد هم متعهد به حمایت شد ولی در عمل حمایت مورد انتظار و وعده داده شده رخ نداد.

وی اضافه کرد: همچنین با وجود دعوت از شهردار بندرعباس برای حضور در این رویداد فرهنگی هنری، مسوولان شهرداری حضور نیافتند.

رییس انجمن طراحان مد و لباس هرمزگان پرسید: آیا مشغله مسوولان شهرداری بندرعباس از استاندار بیشتر است که درآیین رویداد هوکس حاضر شد.

آریانا یادآور شد: رعایت نشدن مالکیت معنوی از سوی نهادی مانند شهرداری بندرعباس بسیار ناراحت کننده بود و این موضوع موجب ناراحتی اعضا انجمن طراحان مد و لباس هرمزگان شده است.

وی ادامه داد: سرقت فرهنگی شهرداری بندرعباس به اطلاع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان رسانده شده و قرار است نشستی پیرامون این موضوع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شود.

عضو هیات مدیره انجمن طراحان هرمزگان و ایده‌پرداز نام هودکس هم گفت: هودکس در زبان انگلیسی مخفف «نمایشگاه طراحان هرمزگانی» است که بر اساس استانداردترین روش‌های نامگذاری جهان طراحی شده است.

رامین چمنی ابراز داشت: تلاش داریم هودکس را از نمایشگاهی استانی تبدیل به نمایشگاهی سراسری کنیم که حتی برای ساکنان کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس هم جذابیت داشته باشد.

وی اشاره کرد: رعایت نشدن مالکیت معنوی رویداد هودکس توسط مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری بندرعباس ناراحت کننده بوده و شاهدیم اداره‌ای که از دستاوردهای طراحان مد و لباس هرمزگان وام می‌گیرد به جای حمایت موجب ناراحتی می‌شود.

وی ابراز داشت: این رفتارها علاوه بر نگرانی موجب کاهش یافتن انگیزه‌ها برای برگزاری رویدادهای بعدی می‌شود.

منبع: ایرنا 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها