امارات شایعه مرگ وزیر خارجه این کشور را جنگ تبلیغاتی خواند



به گزارش صبح ساحل، وزیر مشاور در امور خارجه امارات به اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی طی ساعات گذشته درباره ترور «عبدالله بن‌ زاید آل نهیان» وزیر خارجه این کشور در ابوظبی پایتخت، واکنش نشان داد. 

قرقاش با انتشار توئیتی در واکنش به این اخبار نوشت: امروز با برادرم شیخ عبدالله بن زاید مانند هر روز صحبت کردم و فراوان به دروغ اکانت‌های قطری خندیدیم.

قرقاش در ادامه نوشت: دعا می‌کنم که همسایگانمان عاقل و با تدبیر شوند.

خبر حضور گسترده نیروهای امنیتی امارات در جاده‌های اصلی این کشور بعد از تلاش برای ترور وزیر خارجه امارات در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است.

همچنین فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن خودرویی به آتش کشیده شده بود و گفته شد که این فیلم مربوط به حمله به وزیر خارجه امارات است که منجر به مرگ وی شده است.

روابط امارات با قطر از چهار سال پیش بعد از محاصره و قطع رابطه با این کشور از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر تیره شده است.

عربستان، بحرین، امارات و مصر در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۹۶ ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، ‌دریایی و هوایی را هم به روی این کشور بستند.

این کشورها ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند، اما دوحه این شروط را ناقض حق حاکمیت خود می‌داند و تاکنون به هیچ یک از این شروط تن نداده است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها