مدیرکل آموزش وپرورش:

۴۴ هزار دانش آموز هرمزگانی از مدرسه مجازی بهره مند می شوند



مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان باتوجه به راه اندازی نخستین مدرسه مجازی کشور در استان گفت: در مرحله نخست ۴۴ هزار دانش آموز پایه دهم، یازدهم و دوازدهم استان از خدمات رایگان این مدرسه بهره مند می شوند.

به گزارش صبح ساحل، «نخستین مدرسه مجازی « بیا بیاموزیم » روز گذشته با حضور تعدادی از اعضای هیات امنای جامعه یاوری فرهنگی کشور در هرمزگان افتتاح شد که برای تمامی دانش آموزان با نشانی اینترنتی https://school.yavari.ir قابل دستیابی است.»
موسی دادی زاده سرخایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ۳۲ هزار نفر از این دانش آموزان مربوط پایه های دهم و یازدهم رشته های نظری و ۱۲ هزار نفر نیز دانش آموز پایه دوازدهم هستند.
وی بیان داشت: این مدرسه مجازی به تدریج حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز هرمزگان را در پایه ها و رشته های مختلف تحت پوشش قرار می دهد.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: این سامانه هم اکنون از امکاناتی شامل تدریس معلمان باتجربه کشوری، سووال های کنکور سال های گذشته، سووال های نهایی سال‌های گذشته و دیگر امکانات موجود برخوردار است.
دادی زاده گفت: ایجاد آزمون های آنلاین مجازی و کلیپ های انگیزشی در راستای آماده شدن برای کنکور نیز از دیگر امکاناتی است که در هفته های آینده به این سامانه اضافه می شود.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان،  هدف از راه اندازی این مدرسه را ایجاد محیط های جدید یاددهی و یادگیری با استفاده از فناوری های جدید در فضای مجازی، تلاش در ایجاد عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های برابر برای همه دانش آموزان در جهت ارتقای سطح آموزشی است.
دادی زاده سرخایی گفت: این اقدام باتوجه به شیوع بیماری کرونا و در راستای چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و نیز برنامه درس ملی صورت گرفته است. 
وی ابراز داشت: جامعه فرهنگی یاوری کشور از سال ۷۶ فعالیت خود را در هرمزگان آغاز کرد و تاکنون در ساخت ۱۵۰ مدرسه در این استان مشارکت داشته است.
درسال تحصیلی (۹۸-۹۹) بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز در مقطع پیش دبستانی، دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم هرمزگان مشغول به تحصیل شدند.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.
کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.
این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.
طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در چند وقت اخیر کم توجهی به الزام های بهداشتی و جدی نگرفتن هشدارها از سوی مردم، شیب ابتلا به ویروس کرونا را در استان بسیار تند کرده و موجی از نگرانی را در میان مسوولان، مردم و دوستداران سلامت ایجاد کرده است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها