اهالی ورزش هرمزگان درگفت‌وگو با صبح‌ساحل؛

ضعف ورزش بندرلنگه برکسی پوشیده نیست



صبح ساحل، ورزشی_  اعتماد بیش‌ازاندازه رسانه‌ها به متولیان ورزش بعضی مواقع می‌تواند بزرگ‌ترین معضل ورزش هرمزگان قلمداد شود. 

شنبه‌شب بیننده برنامه تلویزیونی فردای ورزش (فقط‌ بخوانید چالشی) از شبکه استانی سیمای مرکز خلیج‌فارس بودم. میهمان این برنامه علی‌اصغرقنبرزادگان سرپرست اداره ورزش وجوانان بندرلنگه بود وبه شکلی از ورزش آن شهرستان سخن می‌راند که انگار آرمان شهر ساخته است. به همین دلیل اندکی کنجکاو شدیم ومباحثی را که مطرح می‌کرد را از آگاهان به موضوعات ذکر شده پیگیری نمودیم. باور کنید دربعضی از مسایل موضوع کاملاً عکس جلوه داده شده بود دراین گزارش به برخی از واقعیتهای ورزشی دربندرلنگه پرداخته‌ایم.

برخی اظهارات آقای مسوول

قنبرزادگان با جسارت خاصی درگفت‌وگوی یکطرفه با محسن رئیسی مجری این برنامه که تقریباً با همه اجراهایش متفاوت بود وخیلی کم حرف شده بود ازفضاهای مطلوب در آن شهر سخن گفت که به قول خودش در زمان 7 ساله مسوولیتش درآن شهرستان ایجاد کرده است. از حمایت از باشگاه‌های خصوصی خبرداد، از حضور 4 ملی‌پوش رشته بادبانی گفت: همه را متهم به اشتباه کرد از معصومه تندرو قهرمان نجات غریق کشور گرفته تا فدراسیون قایقرانی، مسوولان باشگاه  ملوان بندرکنگ وحتی رسانه‌ها وبا پررویی تمام مطرح نمود:‌رسانه‌ها از کاه، کوه می‌سازند و ...

علی خواجه فینی؛ رئیس پیشین اداره ورزش و جوانان بندرلنگه : از ماست که بر ماست

خواجه فینی که برنامه فردا ورزش را ندیده بود از شنیدن این جمله که اغلب زیر ساخت‌های ورزش بندرلنگه در دوره متولی فعلی این اداره احداث شده و زمین ورزشی استادیوم آن سنگلاخی بوده را با خنده تلخی پاسخ داد و گفت: زمین چمن طبیعی در زمان من افتتاح شد ، در کنار تنها سالن بندرلنگه که شهید بارانیان نام داشت، سالن فجر ، حسین ‌آباد ، پدل و لمزان را به بهره‌برداری رساندیم و این سالن خلیج‌فارس که رقابت‌های کشوری در آن برگزار می‌شود اعتباراتش در دوره من جذب شد و پیمانکار کارش را شروع کرده بود. وی با اذعان بر اینکه از ماست که بر ماست و با این طرز تفکر ورزشی هرمزگان نابود خواهد شد گفت: از من به عنوان مسوول اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرعباس  در یک اداره تازه کار با این حجم فعالیت  جهت حضور در این برنامه دعوتنمی شود  .

اکبر بینایی ؛ معاون پیشین اداره ورزش و جوانان بندرلنگه: متولیان ورزش بندرلنگه فقط شعار می دهند

پیشکسوت سرشناس بندرلنگه با شنیدن توجه متولی ورزش بندرلنگه به ورزش این شهرستان و سند دار کردن زمین‌های ورزشی‌شان خونش به جوش آمد و گفت: سند زمین ورزشی استقلال ، خلیج‌فارس و زرین دشت لمزان در زمان ما صادر شده است . قنبرزادگان پشت باشگاه البدر پنهان شده و دیگر تیم‌ها نابود می‌شوند . شاهین بندرلنگه امسال از لیگ ممتاز به دسته پایین‌تر سقوط کرد و وضعیت اغلب تیم‌های فوتبال به شدت بغرنج است. اکبر بینایی ادامه داد: زمین چمن مصنوعی این شهرستان پس از یکسال تخریب شده ولی مسوولان پیمانکاری که 5 سال ضمانت داشته را موظف نکردند تا به تعهداتش عمل کند. این مربی فوتبال اضافه کرد: ورزش روستایی در بندرلنگه وجود ندارد ، قهرمانی تیم‌های بندرلنگه ای در رشته های مختلف  کجاست ؟ وی اذعان نمود: قنبر زادگان فقط تبلیغات می‌کند و  هر روز پلاکارد می‌نویسد که فلان ورزشکار قهرمان کشور شد یا به تیم ملی دعوت شد اما یکبار از اخبار سراسری یا روزنامه‌های کشوری این موضوع را نشنیده‌ایم ، بینایی همچنین اظهار داشت: سال گذشته کاراته کاران بندرلنگه به مسابقات برون مرزی اعزام شدند که هر نفر یک میلیون و 800 هزار تومان با حمایت خانواده ‌هایشان به مسابقات رفتند . با توجه به استقبال فوتسالیست‌های محلات از سالن درآمد بسیار زیادی کسب می‌کنند زیرا بعضی مواقع از 8 صبح تا ساعت 2 بعد از نیمه شب کاملا سانس‌هایش پر بوده و جالب است بدانید این پولها به حساب‌ هیات اسکیت واریز می‌شود که اتفاقات جالبی هم در آن افتاده است . بینایی ادامه داد: رها صابری مسوول ورزش بانوان شهرستان رئیس هیات اسکیت ، روابط عمومی  و کارمنداین اداره است و همسر خانم صابری هم دبیر هیات می‌باشد، خواهر خانم صابری و  خواهرشوهرش هم در کنار وی کار می‌کنند و برای همه سوال پیش آمده است که این پول‌ها که مربوط به فوتسال است چرا در حساب یک هیات دیگر می‌رود که مستقیم زیر نظر قنبرزادگان کار می‌کند . بینایی از اخراج مربی اسکیت در آن شهرستان هم گفت و افزود: این مربی فعلا در میوه فروشی کار می‌کند و در مجموع ضعف کاری این اداره کاملا مشهود است و صداو سیما هم بنابر پیشنهاد قنبرزادگان از هیات‌های موافق‌اش گزارش می‌گیرد.

عزیز سمایی ، دبیر هیات قایقرانی هرمزگان : اظهارات قنبرزادگان را قبول ندارم

هر چند برنامه فردای ورزش را ندیدیم ولی اظهارات قنبرزادگان را قبول ندارم زیرا نمی‌توان ورزشکار مبتدی در  اردوی تیم ملی روئینگ در بندرلنگه شرکت داد. عزیز سمایی اضافه نمود: ورزشکاران را بدون تست سلامت به کمپ راه نمی‌دهند . وی ادامه داد: 8 نفر از ورزشکاران را به آکادمی تیم ملی جهت تست فرستادیم و با دریافت نتیجه تست آنها می‌توانیم قایقرانان را به اردو بفرستیم و از طرفی کادر فنی تیم ملی قایق های جهانی و استاندارد شان را در اختیار ما قرار نمی‌دهند. سمایی در پایان در پاسخ به حضور 4 ملی پوش قایقرانی بندرلنگه در تیم ملی گفت: در حال حاضر فقط محمد بحری در رده سنی نونهالان در اردوها حضور داشته است.

فریدون الهامی ؛ رئیس هیات والیبال هرمزگان : والیبال در بندرلنگه وجود خارجی ندارد

رئیس هیات والیبال استان با اشاره به طومار والیبال دوستان بندرلنگه‌ی مبنی بر اعتراض شدید به عملکرد متولیان ورزشی بندر لنگه گفت: والیبال بندرلنگه بی‌سرو سامان است و در واقع والیبال آن شهرستان وجود خارجی ندارد.الهامی ادامه داد با ید از پتانسیل اسپانسرهای موجود در ان شهرستان استفاده شود  زیراباشگاه البدر  اسپانسر مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی کشور در بناب آذربایجان شد آیا نمی‌تواند در استان خودش این کار را انجام بدهد.

محمد اوج هرمزی؛ ملی پوش بادبانی هرمزگان: معتصم در اردوهای تیم ملی شرکت نمی‌کند

 پس از ادعای قنبرزادگان مبنی بر حضور یونس معتصم ملی پوش بادبانی بندرلنگه‌ای در عضویت تیم ملی از اوج هرمزی شرایط معتصم را جویا شدیم که گفت: این ورزشکار بندرلنگه‌ای در دو اردوی اخیر تیم ملی شرکت نکرده و در کشور امارات متحده عربی هستند و علاوه بر محمد بحری نونهال بندرلنگه‌ از این شهرستان ملی‌پوش نداریم البته معلوم نیست در اردوهای بعدی این ورزشکار نونهال هم باشد.

الهام نظری ؛ مربی تیم منتخب اسکیت هرمزگان : تمرینات ورزشکاران قدیمی اسکیت‌بازان بندرلنگه تعطیل است

مربی تیم منتخب اسکیت استان با انتقاد از متولیان ورزش بندرلنگه گفت: ورزشکاران قدیمی این رشته را کنار گذاشته‌اند و تمریناتشان را تعطیل کرده‌اند. نظری با ابراز تاسف اعلام کرد: مسوولان ورزشی بندرلنگه ، مهشاد جعفرخواه، قهرمان 9 ساله بندرلنگه‌ای اسکیت  کشور را از تمرینات اخراج کرده و به وی نامه‌ای داده‌اند که نمی‌تواند در زادگاهش تمرین کند به همین دلیل این نونهال بندرلنگه‌ای برای انجام تمرینات با خانواده‌ به بندرعباس می‌آید. وی درد و دلهای دیگری هم داشت که در صورت لزوم در شماره های اینده  به آن می‌پردازیم . 

خالد شجاع؛ مدیر باشگاه ملوان بندرکنگ : مشکل ما هنوز حل نشده است

پس از تخریب شبانه ‌زمین ورزشی تیم ریشه‌دار ملوان بندرکنگ توسط متولیان ورزش شهرستان بندرلنگه و ایجاد خسارت حدود 10 میلیون تومانی به این باشکاه ، بخشدار ، فرماندار متولیان ورزش استان وارد گود شدند و قنبرزادگان در جلو دوربین تلویزیونی گفت: مشکل این باشگاه مرتفع شده اما مدیر باشگاه ملوان اذعان نمود هنوز مشکل ما پا برجاست و قرار است امروز دوشنبه برای رفع مشکلمان به اداره کل ورزش و جوانان مراجعه کنم.خالد شجاع ادامه داد قنبر زادگان در حضور مسولان قول داد تا زمین تخریب شده را درست کند.این جوان پرتلاش ادامه دادبا برخورد سرپرست ورزش بند رلنگه در تخریب  شبانه زمین ورزشی اهدایی خیرین این قشر را بی انگیزه و دلسرد کرده است.

نکات مهم- در برنامه تلویزیونی اخیر قنبر زادگان با زرنگی خاصی با طرح سوال نخست توسط مجری برنامه اظهار داشت: دغدغه من همین سوالات است و از رییسی به خاطر سوالاتش تشکر می کرد در این برنامه چندین بار از محمود ارامی مدیر کل ورزش و جوانان استان ، فرماندار بندر لنگه و ...  به بهانه های مختلف تشکر کرد.وقتی این موضوع را با تعدادی از اهالی زبده گود ورزش به بررسی گذاشتیم با صراحت کامل بیان کردند که این کارها از شگردهای این چهره غیر ماندگارورزش استان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها