رییس بنیاد شهید:

رفتار مدیریتی شهید بهشتی در گام دنیا انقلاب باید الگو باشد



رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ همه وجود شهید بهشتی لبریز از شیفتگی خدمت به مردم بود و رفتار مدیریتی او باید برای همه ما در گام دوم انقلاب الگو باشد.

به گزارش صبح ساحل،سعید اوحدی روز شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (محل فاجعه هفتم تیر)، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا به خصوص شهدای هفتم تیر افزود: انقلاب ما در طول سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشته و هم روزهای تلخ را و هم روزهای شادی و پیروزی دیدیم. برخی از این اتفاقات مسیر انقلاب اسلامی را در جهت کمال قرار داد.وی گفت: فاجعه هفتم تیر از جمله وقایعی بود که مسیر انقلاب را در جهت درست خود قرار داد. مراسم بزرگداشت این فاجعه هر سال با عزت برگزار می‌شود، این کار برای تبلیغ نیست و شهدا و خانواده‌های بزرگوار آنان از این کارها بی‌نیاز هستند. این فاجعه یک ترور کور نبود، بلکه برنامه‌ای کاملاً هدایت‌شده توسط استکبار بود که به دست منافقین رقم خورد.


معاون رییس جمهور با بیان اینکه انسان‌ها در تاریخ به دو دسته تقسیم می‌شوند، افزود: گروه اول با توجه به شناختی که از شرایط دارند از زمان خود جلوتر هستند و این افراد انسان‌های آینده‌نگر هستند. مثال این انسان‌ها شهید بهشتی است که انسانی تحول‌گرا بود و هنوز هم سخنان ایشان برای ما جدید است. دسته دوم انسان‌هایی هستند که به دلیل بی‌بصیرتی از زمان خود عقب‌تر هستند. به میزانی که انسان از بصیرت بی‌بهره باشد از مسیر اصلی منحرف می‌شود.رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مقام معظم رهبری همواره بر بصیرت تأکید زیادی دارند و آن را لازمه‌ای برای رسیدن به قله‌های کمال می‌دانند. در دوران حاضر امام خمینی (ره) مصداق بزرگ شناخت و جلو بودن از زمان هستند. امام (ره) بیش از نیم قرن پیش پیش‌بینی‌هایی داشتند که یک به یک واقعیت پیدا کردند. امام (ره) جنگ را نعمت دانستند و نتایج آن را امروز می‌بینیم که مدافعان حرم به برکت همان جنگ شکل گرفتند و از انقلاب دفاع کردند. امام (ره) پیش‌بینی‌های دیگری از جمله فروپاشی شوروی، نابودی صدام و منفور بودن آمریکا داشتند که یک به یک درست از آب در آمدند.
اوحدی مقام معظم رهبری را از مصادیق دیگر انسان‌های جلوتر از زمان عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی شکست داعش، پیش‌بینی شکست آمریکا در منطقه و پیش‌بینی عاقبت مذاکره با آمریکا از سوی آمریکا از جمله مواردی بود که درستی آن‌ها در طول تاریخ ثابت شد.


وی افزود: قبل و بعد از انقلاب جریان‌های نفوذی داشتیم که به دنبال سهم‌خواهی بودند، اما افراد بزرگی مانند شهید بهشتی بودند که به سرعت این جریانات را شناختند.معاون رییس جمهور فاجعه هفتم تیر را جنایتی بی‌سابقه دانست و افزود: ما امروز باید ابعاد مختلف شخصیت شهیدان هفتم تیر را بشناسیم و از آن درس بگیریم. حزب جمهوری اسلامی شالوده حرکت نظام را پایه گذاشت و بینش شهید بهشتی را نشان می‌داد. ایشان در سال ۱۳۴۲ مدرسه حقانی را برای کادرسازی ایجاد کردند که بسیاری از مسئولان بعدی انقلاب نتیجه همین اقدام بودند.رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امام خمینی (ره) یک ماه پیش از پیروزی انقلاب برای طراحی ساختارهای حکومت جمهوری اسلامی شهیدان بهشتی و مطهری را به عنوان اعضای اصلی شورای انقلاب در نظر می‌گیرند. برنامه ریزی برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نیز با حضور همین بزرگان انجام شد.


اوحدی با اشاره به سعه صدر شهید بهشتی گفت: ایشان مورد تهمت‌های زیادی قرار می‌گرفت اما با آرامش کامل با این موضوعات برخورد می‌کردند. تمام وجود شهید بهشتی لبریز از شیفتگی خدمت به مردم بود و رفتار مدیریتی ایشان باید برای همه ما در گام دوم انقلاب الگو باشد.وی افزود: امروز دنیا می‌داند که هیچ گزینه‌ای به عنوان گزینه نظامی در برابر جمهوری اسلامی ندارد و قدرت ما به همه ثابت شده است و این موضوع به برکت مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران ما ایجاد شده است.در این مراسم اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه و تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای هفتم تیر نیز به سخنرانی و بیان خاطراتی از شهدا پرداختند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها