۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی در هرمزگان راه اندازی شد



دومین مرحله از رزمایش ایران همدل، در قالب طرح اطعام حسینی با افتتاح ۷۲ آشپزخانه کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان روز شنبه در محل مسجد انقلاب رسول‌الله بندرعباس آغاز بکار کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در آیین افتتاح این آشپزخانه‌ها گفت: آشپزخانه‌های اطعام حسینی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم‌افزایی این نهاد با بهره‌گیری از ظرفیت‌ هیات امنای مساجد و مراکز نیکوکاری در طول ماه محرم و صفر اقدام به پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا می‌کنند.
علی الهیاری افزود: مردم نوع‌دوست و خیران می‌توانند با شماره‌گیری کد  #۰۷۶*۸۸۷۷* با تلفن همراه و یا واریز کمک‌های نقدی خود به شماره‌ کارت ۰۶۴۸-۰۰۰۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷ نسبت به مشارکت در طرح اطعام حسینی و کمک به رفع مشکلات معیشتی نیازمندان اقدام نمایند.
وی بیان داشت: برای فقرزدایی و رفع نیازهای افراد کم بضاعت و آسیب دیده از کرونا، ساماندهی و سازمان‌دهی بنگاه های اقتصادی هرمزگان ضروری است.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: هرمزگان جزو پنج استان دارای فقر مطلق است که می‌طلبد بخش عمده‌ای از مشارکت اقتصادی بنگاه ها و خیران به سمت رفع نیازهای ضروری نیازمندان سوق یابد.

ابتکار کمیته امداد در ایجاد آشپزخانه‌های حسینی اثر بخش است
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان نیز گفت: ابتکار عمل کمیته امداد در ایجاد آشپزخانه‌های مهدوی در ماه رمضان و اطعام حسینی در ماه محرم و صفر جهت پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان اثربخش است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: این نهاد مقدس و انقلابی در مرحله دوم پویش ایران همدل با شناسایی ۷۲ آشپزخانه در هرمزگان و اجرای طرح اطعام حسینی برای پخت و توزیع غذا با رعایت ضوابط و نکات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا اعلام آمادگی کرده است.
 وی گفت: خیران می‌توانند نذورات امسال خود را بویژه نذوراتی که نیت آن‌ها پخت غذایی گرم و تهیه بسته‌های غذایی می‌باشد، به‌حساب کمیته امداد واریز نمایند تا از طریق این نهاد به دست محرومان و نیازمندان واقعی رسانده شود.  
درحال حاضر ۹۱ هزار و ۵۶۸ خانوار درقالب ۲۲۱ هزار و ۴۵۱ مددجو (شامل ۶۴ هزار و ۵۲۷ خانوار روستایی و ۲۷ هزار و ۴۱ خانوار شهری) تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان هستند.

منبع:صداوسیما

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها