نماز جمعه این هفته در چهار شهرستان هرمزگان برگزار نخواهد شد



رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرمزگان گفت: نماز جمعه این هفته در بیشتر مناطق استان به جزء شهرستان های جاسک، پارسیان، بستک و میناب برگزار می شود.

به گزارش صبح ساحل،در اطلاعیه ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس از مومنان نمازگزار خواسته شده در راستای پیشگیری از بیماری کرونا برای ادای نمازجمعه در خانه خود وضو بگیرند و جهت حضور در مسجد جامع با استفاده ماسک و مهر و سجاده شخصی همراه داشته باشند و بانوان نیز از چادر نماز مخصوص خود استفاده کنند. صحن و شبستان مسجد جامع نیز به منظور پیشگیری از کرونا قبل و بعد از برپایی نماز جمعه ضدعفونی خواهد شد. همچنین هماهنگی بین ستاد و دستگاههای اجرایی همچون استانداری، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت، اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه امام سجاد (ع) و دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط جهت در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای حضور مومنان نمازگزار انجام شده است.

جهت حفظ سلامتی نماز گزاران از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده نخواهد شد. ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس از مومنان نمازگزار خواست که فرزندان خردسال خود را به همراه نیاورند، زیرا مهد آدینه ستاد نماز جمعه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. افراد سالخورده نیز به جهت حفظ سلامتی خود از آمدن به مسجد جامع در روز جمعه پرهیز کنندو همچنین بنا شده است از 25 درصد ظرفیت مسجد استفاده شود.   مجموع وقت پیش بینی شده از ابتدای خطبه‌ها تا پایان نماز عصر ۴۵ دقیقه خواهد بود. نماز جمعه این هفته در همه شهرهای هرمزگان، به جز بستک، پارسیان، میناب و جاسک برگزار می‌شود.

گفتنی است با توجه به شیوع کرونا از اواسط اسفندماه ۱۳۹۸ اقامه نماز جمعه بندرعباس براساس تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونا لغو شد و در 31مردادماه با توجه به تفییر وضعیت شهر بندرعباس پس از نزدیک به شش ماه نماز جمعه این شهر به امامت نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اقامه شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها