5 هنرستان جدید در هرمزگان تأسیس شد



معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان از تاسیس سه هنرستان دولتی و دو هنرستان غیر دولتی در شاخه فنی و حرفه ای و افزایش جذب دو درصدی هنرجویان در هنرستان های سطح استان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد قویدل ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: برای سال تحصیلی 1400-99، پنج هنرستان و 8 رشته در شاخه فنی و حرفه ای تاسیس و توسعه داده شده است.

وی افزود: در سال تحصیلی 99-98 تعداد هنرجویان جذب شده در پایه دهم شاخه فنی و حرفه ای سه هزار و 218 نفر بوده که برای سال تحصیلی1400-99 آمار ثبت نام هنرجویان جذب شده تا کنون سه هزار و 446 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گسترش مهارت آموزی گفت: تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای در سطح استان 56 واحد بوده که برای سال تحصیلی جدید به تعداد 61 واحد توسعه یافته است.

قویدل گفت: هنرستان دخترانه شهید فروتن با سه رشته طراحی دوخت،حسابداری و کامپیوتر بصورت مستقل ، هنرستان کاپتان احراری وابسته به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در رشته های علوم و فنون دریایی ، هنرستان دخترانه هنرهای زیبا وابسته به وزارت ارشاد اسلامی در رشته های نقاشی و نمایش و دو هنرستان غیر دولتی فن آموز و مبین خلیج فارس با رشته های شبکه و نرم افزار و الکتروتکنیک در 4 منطقه استان تاسیس شده است.

وی همچنین گفت : تعداد رشته های فعال شاخه فنی و حرفه ای در سطح استان در سال تحصیلی 99-98 تعداد 29 رشته بوده که برای سال تحصیلی 1400-99 تعداد 1رشته جدید و 8 رشته فعال از گذشته در 5 منطقه توسعه داده شده است و سهم فنی حرفه ای استان از 13.62 درصد بوده و برای سال جاری تا کنون به 15.17 رسیده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان در پایان گفت: با توجه به قابلیتها و تنوع در رشته های موجود در شاخه فنی و حرفه ای و همچنین به روز بودن رشته ها با مشاغل موجود در بازار کار و نیاز جامعه و بازار کار استان به نیروهای انسانی ماهر تقویت شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش از اولویت‌های برنامه معاونت آموزش متوسطه می‌باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها