با تاکید رئیس جمهور؛ ترمینال فرودگاه کیش تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ارائه گزارش ویژه ای به ریاست جمهوری برای بهره مندی این منطقه از حمایت ملی جهت سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه ترمینال فرودگاه کیش خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، در بازدید‌های دوره‌ای چهارشنبه‌های هر هفته از پروژه‌های عمرانی؛ غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از پروژه ترمینال در حال ساخت و باند جنوبی فرودگاه؛ به تاکید ریاست جمهوری بر سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه ترمینال فرودگاه کیش اشاره داشت و گفت: با بهره مندی از حمایت ملی و استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود، این پروژه با کیفیت بالا و بر اساس زمان بندی مشخص شده تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید و سالانه ظرفیت پذیرش ۶ میلیون نفر گردشگر از اقصی نقاط کشور و دنیا خواهد بود.

غلامحسین مظفری با بیان این که "زمان" در پیشرفت پروژه ترمینال فرودگاه کیش برای سازمان منطقه آزاد کیش از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: با تلاش مضاعف و به کار گیری تیم‌های کاری می‌توان اقدامات موثری در سرعت بخشیدن به پشیرفت و توسعه این پروژه انجام داد.

پروژه ترمینال جدید کیش، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی این جزیره در سال ۹۹ با پیشرفتی ۷۰ درصدی در حال پیش روی است. پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش در زمینی به وسعت ۹۰ هزار متر مربع در سال ۹۲ آغاز شد.

ترمینال جدید با زیربنای ۴۲ هزار متر مربع در ۴ طبقه، رتبه سوم را در کشور از این حیث داراست. طبقه اول آن مختص فضای جانبی مسافران و ورودی پل مسافربری هواپیما و پله ها و آسانسور ارتباطی به سالن های تحویل بار مسافران ورودی است، طبقه دوم فضای کنترل گذرنامه، خروجی و بازرسی  و طبقه سوم به رستوران و کافه تریا اختصاص داده شده و با داشتن سیستم‌های به روز و تجهیزات پیشرفته از مدرن ترین ترمینال فرودگاهی کشور محسوب می‌شود .

قرار است با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه کیش،‌ ترمینال فعلی به مسافران خارجی اختصاص می‌یابد و ترمینال جدید نیز میزبان مسافران و گردشگران داخلی باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها