معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری:

هزار خانه بهداشت و مرکز سلامت روستایی تا پایان دولت احداث می‌شود



به گزارش صبح ساحل،محمد امید روز پنجشنبه در سفر به منطقه نوگین و گیشدان لیردف جاسک هرمزگان افزود: ازاین میزان ۱۸ خانه بهداشت در شهرستان جاسک  پیش بینی شده که علاوه بر خیران بخشی از آن نیز از طریق منابع مالی معاونت توسعه روستایی تأمین می شود.

وی همچنین، ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه را با اعطای تسهیلات ارزان قیمت مورد تأکید قرار داد و گفت: اعتبارات مربوط به طرح های مهم بخش کشاورزی، دامداری و آبخیزداری در این منطقه، خارج از منابعی که تا کنون به استان تعلق گرفته، تخصیص داده می شود.

پیگیر محرومیت زدایی در شرق جاسک هستیم

وی با اشاره به لزوم توسعه ارتباطات سیار و دسترسی مردم منطقه محروم در شرق به جاسک به اینترنت، عنوان کرد: توسعه ارتباطات روستایی که آموزش هم در مقطع فعلی با آن گره خورده است، بسیار حائز اهمیت است و معاونت توسعه روستایی در این زمینه، پیگیری های لازم را به عنوان یک مسئله دارای ضرورت انجام خواهد داد.
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری تاکید کرد: مشکل راه ارتباطی به عنوان یکی از مشکلات اساسی ۱۸ روستای منطقه شرق جاسک مطرح است که برای تصمیم گیری در خصوص مساله راه نمی‌توان پشت تریبون برای آن تصمیم گرفت.
امید بیان داشت: ایجاد راه ارتباطی مناسب یک مساله مهم و استراتژیک و ضرورتی برای توسعه منطقه شرق جاسک است و همه جوانب آن باید سنجیده شود.
معاون رییس جمهوری با اشاره به لزوم توسعه ارتباطات سیار و دسترسی مردم منطقه محروم در شرق به جاسک به اینترنت، عنوان کرد: توسعه ارتباطات روستایی که آموزش هم در مقطع فعلی با آن گره خورده، بسیار حائز اهمیت است.
امید ابرازداشت: معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در این زمینه، پیگیری‌های لازم را به عنوان یک مساله دارای ضرورت انجام خواهد داد.
وی همچنین، ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه را با اعطای تسهیلات ارزان قیمت مورد تاکید قرار داد و گفت: اعتبارات مربوط به طرح‌های مهم بخش کشاورزی، دامداری و آبخیزداری در این منطقه، خارج از منابعی که تاکنون به استان تعلق گرفته،  تخصیص داده می‌شود.
این مقام مسوول همچنین از برگزاری نشست ویژه با حضور  استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان و نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی به‌منظور پیگیری مشکلات ۱۸روستای منطقه شرق جاسک در تهران خبر داد و گفت: این منطقه با استعدادهای خوبی که دارد، نباید لقب محروم ترین منطقه کشور را به یدک بکشد.
امید ادامه داد: مشکلات این بخش به عنوان یکی از رسالت ها و مسوولیت های معاونت توسعه روستایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد و جمعیت نزدیک به ۲ هزارنفری این منطقه مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.

 توسعه شرق جاسک با استفاده از اعتبار منطقه مکران و معاونت توسعه روستایی
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز گفت: توسعه ۱۸روستای منطقه نوگین و گیشدان شرق جاسک با رویکرد بهره گیری از اعتبارات منطقه مکران و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری درحال پیگیری و تحقق است.
رضا مدرس با بیان اینکه روستاییان این منطقه تمایل زیادی برای ماندگاری دارند، افزود: طرح استانی محرومیت زدایی منطقه شرق جاسک به مانند طرح محرومیت زدایی بشاگرد و کوشا احمدی با جدیت در دستور کار قرار داد و سفر معاونت توسعه روستایی و مشاور معاون اول رییس جمهور در همین راستا انجام شده است.
 محمد امید معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری به همراه  کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، رییسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مدیران کل حوزه توسعه روستایی کشور از منطقه نوگین و گیشدان جاسک بازدید کردند.
در این بازدید، مشکلات مربوط به راه ارتباطی، حوزه بهداشت  ودرمان، توسعه فضاهای آموزشی، ارتقاء ارتباطات سیار و توسعه اشتغال روستایی به عنوان مهمترین مطالبات مردم ۱۸ روستای منطقه نوبند و گیشدان در شرق جاسک مورد بررسی و رصد قرار گرفت.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها