سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

رایزنی برای صادرات بادمجان مازاد مصرفی هرمزگان درحال انجام است



سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برای صادرات محصول بادمجان مازاد مصرفی استان به خارج از کشور درحال رایزنی هستیم.

به گزارش صبح ساحل، علی اصغر خلیلی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این اقدام توسط مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و سازمان تعاون روستایی استان از طریق استانداری با رایزن امور خارجه ایران درحال انجام است.
وی بیان داشت: درحال حاضر رایزن امور خارجه ایران با سفارتخانه‌های هند، پاکستان، افغانستان و ارمنستان در خصوص بازاریابی برای محصول بادمجان مذاکره کرده است.

این مسوول اظهارداشت: شرایط آب وهوایی مناسب و همچنین استفاده از بذر هیبرید در مزرعه های کشاورزی باعث افزایش تولید و عرضه محصول بادمجان در هرمزگان نسبت به سال‌های گذشته شده اما به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌های ناشی از آن و همچنین تعطیلی بسیاری از رستوران‌ها تقاضای بازار داخلی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سیاست‌ وزارت جهادکشاورزی همواره با رویکرد صادرات و تولید محصول صادراتی بوده است، تصریح کرد: براین اساس نیز در سال‌های گذشته توفیق چشمگیری حاصل شده به نحوی که بر اساس آمار و ارقام موجود و رتبه بندی صورت گرفته درسطح دستگاه های اجرایی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه صادرات غیرنفتی، جهادکشاورزی استان حائز رتبه برتر استانی شده است.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان همچنین با اشاره به اتخاذ سیاست‌ها و تدابیر پیشگیرانه از سوی جامعه بین الملل و کشورهای همسایه در شرایط کرونایی و بسته شدن مرزها به دلیل وقوع بارندگی‌های شدید غرب کشور گفت: بسته شدن مرز بعضی از کشورها باعث اختلال در روند صادرات محصولات کشاورزی کشور و در نتیجه انباشت محصول در سطح بازار و افت قیمت‌ها شده است.

وی تاکیدکرد: تشکل‌های کشاورزی غیردولتی همچون نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی و خانه کشاورز با داشتن پشتوانه نیروی انسانی فعال به عنوان یک نهاد مردمی باید با انجام فعالیت‌های اقتصادی گسترده و برنامه ریزی شده، قبل از آغاز فصل کشت، اقدام به بازاریابی محصولات تولیدی اعضاء و برنامه ریزی برای کشت بر اساس آن و نیزنظارت بر رعایت الگوی کشت تعریف شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، با هدف ممانعت از انباشت محصول و در نتیجه افت قیمت در زمان برداشت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی به عنوان حامی کشاورزان و تولیدکنندگان، ضمن اهتمام به پیگیری سیاست‌های کلان دولت سعی کرده، دوشادوش آن‌ها با انجام ارائه خدمات فنی و مشاوره ای، همواره حامی منافع کشاورز ی استان و اقتصاد خانوار روستایی باشد.

خلیلی یادآورشد: بر این اساس اقداماتی همچون مکاتبه با تشکل‌ها و دستگاه های مرتبط سایر استان‌ها برای بازاریابی محصولات تولیدی هرمزگان، رایزنی و نشست با تشکل‌های غیردولتی استانی برای شناساندن محصولات استان، بازاریابی و برگزاری نشست‌های متعدد با صنایع تبدیلی و تکمیلی موجود درسطح کشور را انجام داده است.

  

در هفته گذشته فیلم هایی درخصوص ریختن بادمجان ها توسط کشاورزان رودان در خیابان منتشر شد که بخشدار مرکزی آن را تکذیب کرد ولی گویا موضوع جدی بوده که مسوولان کشاورزی  هرمزگان برای رفع این مشکل به واکنش واداشت.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها