حاشیه‌های یک تودیع بدون معارفه!



 عبدالی زاده: کدام مسئول نخبگان دانشگاهی هرمزگان را به مرکز معرفی کرد؟

باید از آیت ا... نعیم آبادی بابت حمایت از صنایع و تمامیت ارضی استان تقدیر کرد

مگر از فارسیان برای سرمایه گذاری روادید و گذرنامه خواسته ایم 

صبح ساحل، سیاسی _ سالن شرکت گاز هرمزگان ، نخستین روز هفته، ساعت از ده صبح می‌گذرد تجار،‌بازرگانان ، اهالی بازار، مسوولان، مدیران صنعتی، اصناف وسایرین سرشناس آمده‌اند تا از تلاش‌های ششمین ساله مدیری درحوزه بازرگانی تجلیل کنند.مراسم با مدح، ستایش وقدردانی مجری از عبدلی‌زاده رییس سابق سازمان صنعت‌معدن و تجارت استان هرمزگان آغاز شد. با بیان اینکه تغییر وجابجایی امری طبیعی است با طرح این سوال که چرا عبدلی‌زاده بایدکنار برود گفت: از نمایندگان انتظار بیشتری داشتیم.برخلاف عرف که مدیر یک سازمان به بیان عملکرد خود می‌پردازد این بار یکی از کارکنان عملکرد شش ساله وکارنامه این مدیر را تشریح کرد. معاون برنامه‌ریزی استاندار این مراسم را آیین تجلیل از خدمات عبدلی‌زاده عنوان کرد و گفت: مراسم معارفه قبلاً انجام شده است!! رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس هم گفت: هرمزگان وشهربندرعباس با تلاش این مدیر بومی وکارآمد به دنیا معرفی شد وباید ازعبدلی‌زاده درجایگاه کشوری استفاده شود. زندی مدیرکل اموراستان‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت هم که شعری را برای زمان تودیع، خود سروده بود به خاطر حساسیت‌های موجود به تودیع عبدلی‌زاده قرائت کرد و گفت:‌این شعر را برای زمان تودیع خودم سروده‌ام وحالا می‌خوانم ومعتقدم روسای سازمان هر سه سال و معاونین باید هر دوسال جابجا شوند ودرادامه قول داد از عبدلی‌زاده درجایگاه ملی استفاده شود. اما عبدلی‌زاده رئیس سابق سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان چندنکته اساسی را درسخنانش مطرح کرد که قابل‌تامل بود:

-1 عدم اعتقاد به ارایه گزارش عملکرد و عدم اغراق در بیان دستاوردهای یک مدیر وظاهرسازی!

شاید (مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید).

-2 انتقاد از مقررات وبخشنامه‌های خلق‌الساعتی وبن‌بست مدیریتی!

-3 مدیر باید صبور باشد نه ریسک‌پذیر.وقتی مصوبات خلاف قانون باشد ریسک مدیریتی مطرح می‌شود، کجای قانون نوشته شده که مدیر ریسک‌پذیر باشد.

-4 یادنگرفته‌ایم درطول قانون حرکت کنیم، صنعت از مجریان قانون است نه قانون!

-5 مدیران سختی می‌کشند وزیرپای مدیران پوست‌موز می‌اندازند و ژست‌های کاذب از بدبختی آنان است.

-6 آمار فارغ‌التحصیلان ودانشگاه‌ها را ببینید کدام مسوول بزرگ‌ آمد نیروهای هرمزگانی را به مرکز معرفی کرد؟!

-7 عملکرد سازمان صنعت ومعدن حاصل تلاش جمعی کارکنان بوده بنابراین از کارمندان به عنوان پله ترقی استفاده نکنیم هر چند برخی این کار را کردند.

-8 تقدیر ویژه از همراهی وهمکاری امام‌جمعه بندرعباس حضرت آیت ا... نعیم آبادی به خاطر حمایت از سازمان ودفاع از تمامیت ارضی استان و(تشویق حضار)!

-9 انتزاع والحاق روستاهای پارسیان بازی سیاسی است مگر از فارسیان روادید وگذرنامه برای سرمایه‌گذاری خواسته‌ایم، چرا مصوبه یواشکی!؟ از نمایندگان واقعی مردم، اندیشمندان ودوراندیشان ودولت‌ تدبیر وامید در لغو این مصوبه انتظار فراوان داریم. پایان بخش برنامه تودیع عبدلی‌زاده تجلیل ولوح‌های تقدیر اقشار مختلف صنوف و سازمان‌ها بود اما نکته قابل‌توجه‌تر عدم حضور  رئیس جدید سازمان صنعت، معدن وتجارت بود. به گزارش خبرنگارصبح‌ساحل تودیع رئیس سازمان صنعت‌ومعدن از این پست واکنش‌هایی را به همراه داشت که می‌توان به حاشیه‌ها وراهپیمایی نمازجمعه درحمایت ازوی وبرگزاری مراسم تودیع باشکوه،با حضور فعالان اقتصادی استان اشاره کرد که همه آنها یک پیام را به همراه داشت: استفاده از مدیران بومی؛ موضوعی که مردم هرمزگان توسعه وپیشرفت استان را مدیون این اقدام می‌دانند. فضای فعلی واتفاقات سیاسی اخیر دراستان وآنچه که برحال هرمزگان طی روزهای اخیر گذشته حاصل نبود نیروی انسانی در رده‌های بالای مدیریتی وسیاسی کشور بوده است. هم‌اکنون وقت آن رسیده که سیاسیون و تاثیرگذاران هرمزگان درکشور فضا را برای حضور مدیران هرمزگانی در سطوح عالی مدیریتی بازکنند.هرمزگان هم‌اکنون از مدیران توانمند اشباع شده و لیاقت وتوانمندی آن را دارند که درجایگاه‌های مهم‌تر حافظ منافع استان باشند. 

برنامه های رییس جدید تشریح شد

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برنامه های آینده این سازمان را تشریح کرد.به گزارش جنوب ایران، محمدحسین شیرعلیزاده با اشاره به اهداف و برنامه های برای مجموعه تحت مدیریتش، اظهار داشت: روانسازی فرایندها و حذف تشریفات و مقررات زاید، چابک سازی و بهینه کردن ساختار سازمانی به منظور افزایش کارآمدی و ارائه اولویتهای سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن و حمایت کامل از طرحهای دارای توجیه فنی و اقتصادی از جمله موارد دارای اولویت است که به آنها به طور جد پرداخته می شود.وی ادامه داد: ارائه راهکارهای حمایتی و تشویقی قانونمند برای ایجاد و توسعه صنایع منطبق با مزیتهای نسبی استان با اولویت تولیدکنندگان کالاهای صادراتی و بهره برداری مناسب از زیر ساختهای ایجاد شده و توسعه زیر ساختهای مورد نیاز برای صنایع اولویتدار نیز باید در استان از دیگر اهداف باشد. رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه حمایت کامل از توسعه صنایع معدنی با ایجاد زیر ساختهای مورد نیاز باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: تلاش در جهت تکمیل زنجیره تولید و بهرهبرداری مناسب از سرمایه گذاری صورت گرفته در زمینه صنایع معدنی بخصوص تولید فولاد و ارائه راهکار برای تکلیف واحدهای صنعتی بدهکار در سیستم بانکی از جمله برنامه ها و اولویت های دیگر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها