گونه انگلیسی کرونای جهش‌یافته، 64 درصد مرگبارتر است



پژوهشگران و محققان می‌گویند که بر اساس یافته های آنان، نوع جدید ویروس کرونا که در بریتانیا جهش‌یافته 64 درصد مرگبارتر از نوع قبلی آن است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته خبرگزاری صدا و سیما، نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است که نوع جهش یافته ویروس که اولین بار در انگلیس مشاهده شد، ۶۴ درصد مرگبارتر است.
نتایج این مطالعه جدید که روز چهارشنبه در انگلیس منتشر شد، نشان می‌دهد که سویه انگلیسی کرونا نه تنها مسری‌تر از ویروس اصلی است بلکه ۶۴ درصد مرگبارتر از آن هم هست. نتایج این مطالعه در واقع موید اولین ارزیابی‌هایی است که اواخر ژانویه صورت گرفت.

محققان انگلیسی که نتایج بررسی‌های خود را در نشریه پزشکی BMJ منتشر کرده اند، می‌گویند هر هزار مورد ابتلا به کرونا انگلیسی منجر به مرگ ۴.۱ نفر می‌شود در حالی که کرونا اصلی از هر هزار مورد ۲.۵ قربانی می‌گیرد.

اواخر ژانویه گروه NERVTAG که به دولت انگلیس درباره راه‌های موثر مقابله با بیماری‌های تنفسی مشورت می‌دهد، اعلام کرده بود که آلودگی به کرونا انگلیسی نسبت به کرونا اصلی، خطر مرگ و میر بیشتری را به دنبال داشته باشد.

این گروه همان زمان با استناد به نتایج برخی مطالعات از جمله مطالعه‌ای که توسط British Medical Journal صورت گرفته بود، اعلام کرد احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا انگلیسی ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر است.
 
 
این پژوهش در مورد افرادی که بستری نشده‌اند انجام شده است و معمولا بيمارانی را شامل می‌شود که با خطر کمتری مواجه هستند. ولی پژوهشگران تاکید می‌کنند که اگر «نتایج این تحقیقات را به تمام مردم که در معرض ابتلا هستند بسط دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که گونه جهش یافته در بریتانیا در مقایسه با گونه‌های قبلی ویروس کرونا بسیار مرگبارتر است».
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها