فرماندار بندرعباس:

کرونا به خوبی در هرمزگان مدیریت شد



«عزیزالله کناری»، فرماندار بندرعباس عصر روز سه‌شنبه 7 اردیبهشت در دیدار با اعضای رسانه ضمن تاکید بر اهمیت فضای روانی جامعه گفت: «نباید به هرکسی اجازه جولان ‌دادن در فضای مجازی را داد و بایستی رسانه‌ها چشم‌وگوش مسئولان باشند». فرماندار بندرعباس از فرمانداری به عنوان یک مجموعه حاکمیتی یاد کرد که متعلق به همه بخش‌های جامعه است و گفت: «من از اهالی رسانه انتظار دارم مسائلی که در جامعه می‌بینند را قبل از به هم ریختن جو روانی جامعه با من درمیان بگذارند».

  

شناسنامه‌ روستاهای هرمزگان

به نوشته روزنامه صبح ساحل، فرماندار بندرعباس در این جلسه گفت: «شهرستان بندرعباس به عنوان کلانشهر هرمزگان با جمعیت بیش از 600 هزار نفر  و با 5 شهر با جمعیت کمتر از 20 هزارنفر جمعیت شامل تازیان، فین، قلع قاضی، تخت و هرمز و 6 بخش شامل بخش مرکزی، فین، قلعه قاضی، تخت، هرمز و شمیل و است». او در ادامه افزود: «هم‌چنین شهرستان بندرعباس شامل 13 دهستان و 213 روستای مشمول شورا هستند». کناری اولویت ویژه خود را در این دوسال حل مشکلات آب و راه‌های روستاها دانست و گفت: «در مراحل بعدی به برق، بهداشت و بقیه موارد پرداختیم و البته این اولویت‌بندی باعث نشد تا از بقیه حوزه‌ها مانند ورزش غافل بمانیم». او در ادامه با اشاه به شناسنامه روستاهای هرمزگان افزود: «علاقه خاص من به روستاها باعث شد تا از لحظه اولی که به فرمانداری آمدم تهیه و تدوین این شناسنامه را در اولویت قرار دادم. در نهایت در تیرماه سال 98 با حضور استاندار از آن رونمایی شد». این مقام مسئول درباره این شناسنامه توضیح داد: «این شناسنامه شامل اطلاعات جزئی در مورد هر روستا شامل اطلاعات سیاسی-امنیتی، وضعیت تحصیلی، زیرساخت‌ها و بخش زراعی، وضعیت آب شرب، ظرفیت‌ها و کمبودهای روستا است».

  

حل مشکلات محلات بندرعباس

کناری در این جلسه در رابطه با آسیب‌شناسی محلات هم صحبت کرد و گفت: «حدود 43 درصد شهر بندرعباس از بافت فرسوده تشکیل شده‌است». او یکی از راه‌های حل مشکلات محلات بندرعباس را استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری دانست و توضیح داد: «چندین دفتر تسهیلگری در شهر بندرعباس وجود دارد که مسائل و مشکلات فیزیکی و اجتماعی جامعه را رصد می‌کنند». این مقام مسئول با بیان این‌که این دفاتر تمام شهر بندرعباس را پوشش می‌دهند، اضافه کرد: «هم‌اکنون دفاتر بندرعباس در محله اسلام‌آباد، کوی ملت، کمربندی،چاهستانی‌ها، آیت‌الله غفاری و نخل ناخدا 6 دفتر تسهیلگری وجود دارد که مشغول فعالیت هستند». او در ادامه گفت: «وام‌هایی هم برای حل مشکلات این محلات درنظر گرفته شده‌است که برای حل مشکلات این محلات می‌توانند مفید باشند».

  

همراهی مردم بندرعباس با کادر درمان

کناری در این جلسه، همراهی و هماهنگی مردم بندرعباس در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زحمات کادر درمان را یکی از عوامل موفقیت در کنترل ویروس کرونا در این شهر دانست و گفت: «همه این عوامل دست به دست هم داد که در پیشگیری و کنترل کرونا به عنوان یکی از استان‌های موفق کشور در این زمینه معرفی شویم». فرماندار بندرعباس در ادامه افزود: «در حال حاضر نسبت به بقیه استان‌های کشور در وضعیت خوبی در خصوص بیماری کرونا قرار داریم و دراین زمینه موفق عمل کردیم». او افزود: «ما در استان از تهدید بیماری کرونا به عنوان فرصتی برای توسعه زیرساخت‌های بیمارستان‌های شهر بندرعباس استفاده کردیم». فرماندار بندرعباس هم‌چنین در این جلسه گفت: «در انتخابات ما 4 هدف را دنبال می‌کنیم که رسیدن به این اهداف جز با حرکت در مسیر و چارچوب قانون میسر نخواهدشد». او  این اهداف را امنیت در برگزاری انتخابات، سلامت انتخابات، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و رقابت سالم کاندیداها دانست.

 

تامین کالاهای اساسی و ساماندهی متکدیان

فرماندار بندرعباس از جمع‌آوری منظم معتادان متجاهر و متکدیان پاکستانی و هندی در این شهر خبر داد و گفت: «این افراد پس از جمع‌آوری و غربالگری به خانواده تحویل داده شده یا به موطن خود بازگردانده می‌شوند». او در ادامه گفت: «متاسفانه این افراد در چندین مرحله جمع‌آوری شدند اما دوباره از طریق مرزها و به اشکال مختلف وارد کشور می‌شوند و درحال حاضر هم به خاطر حساسیت ورود ویروس کرونای هندی کنترل را افزایش داده و این افراد مرتبا چک می‌شوند». فرماندار در پایان توصیه کرد: «کمک شهروندان به متکدیان، زمینه تکدی‌گری در شهر بندرعباس را افزایش می‎‌دهد؛ بنابراین از شهروندان محترم خواهشمندیم در این زیمنه دقت کنند و زمینه ورود این افراد به شهر را فراهم نکنند». فرماندار بندرعباس در ادامه جلسه توضیح داد: «یکی از مشکلات تامین کالاهای اساسی در بندرعباس وارداتی‌بودن دان مرغ و مشکلات ارزی و واردات است که باعث کمبود مرغ در بازار می‌شود». او ادامه داد: «ظرفیت تولید مرغ در بندرعباس برای این شهرستان کافی نیست و مرغ مورد نیاز بندرعباس باید از شهرستان بستک یا استان‌های هم‌جوار تامین شود». این مقام مسئول پایین نگه‌داشتن قیمت مرغ در زمان کمبود آن را یکی از دلایل کمبود آم در بازار بندرعباس دانست و گفت: «این موضوع باعث شد تا ورود مرغ به هرمزگان با  محدودیت مواجه شود». کناری در پایان گفت: «شهرستان بندرعباس آمادگی صدور مجوز برای تاسیس مرغداری و سرمایه‌گذاری در تولید مرغ در این شهرستان را دارد».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها