انجام بیش از ۲۸ هزار آزمایش کرونا در قشم



 مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۸ هزار و ۵۰۰ آزمایش تشخیص کرونا از مراجعان مشکوک به این بیماری انجام و بیش از پنج هزار و ۲۰۰ مورد ابتلا شناسایی شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر حمیدرضا بهزادی افزود: از این تعداد بیش از ۲۴ هزار نمونه‌گیری از طریق پی سی آر و مابقی از طریق روش رپیدتست انجام شده است.

وی افزود: هم‌اکنون تعداد ۲۷ نفر در بخش کووید-۱۹ بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم بستری هستند و حال ۲ بیمار وخیم است.

وی تعداد افراد بستری در دو هفته اخیر را ۷۳ مورد اعلام کرد و تصریح کرد: با وجود کاهش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا، تعداد افراد بستری در اردیبهشت‌ماه نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد افزایش دارد.

بهزادی علت افزایش تعداد افراد بستری و بدحال را مراجعه دیرهنگام بیمار به مرکز درمانی اعلام و اظهار کرد: بی‌اعتمادی بیماران به مرکز درمانی باعث دیر شدن زمان رسیدگی به بیمار می‌شود و مراجعه دیرهنگام بیمار جان وی را به خطر می‌اندازد.

وی بیان کرد: با همکاری سپاه و هلال‌احمر قشم و در طرح شهید سلیمانی، هم‌اکنون تعداد ۳۳۹ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

 

تجمع و مراسم‌ها علت اصلی شیوع ویروس در قشم است

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: تجمع و مراسم‌ها علت اصلی شیوع ویروس است و از همین رو بابت شیوع ویروس در تجمعات عید سعید فطر نگرانی وجود دارد.

وی افزود: از تعداد ۹۳ فوتی در سال گذشته، ۶۱ فوت در ماه‌های اردیبهشت تا خرداد به دلیل رعایت نکردن فاصله اجتماعی و برگزاری مراسم و تجمعات اتفاق افتاد

بهزادی ادامه داد: تجمع غیرضروری و برگزاری مراسم‌های عروسی، عزا، دید و بازدید باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود و احتمال ورود به پیک بعدی را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: لازم است مردم برای حفظ جان خود، خانواده و مردم از هرگونه تجمع خودداری کنند.

 

گزیدگی کَک و کَنه از دام‌های قاچاق در قشم گزارش شده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: گزارش‌ گزیدگی کَک و کَنه از چند روستای قشم رسیده است که علت اصلی آن ورود دام قاچاق به قشم است.

وی افزود: این بیماری در روستاهای رَمچاه، ریگو، کابلی و اطراف سَلَخ شیوع پیدا کرده است و کنترل نشدن ورود دام قاچاق باعث افزایش گزیدگی، بروز مشکلات پوستی و حتی شیوع بیماری کشنده تب کریمه کنگو می‌شود.

بهزادی از زنده‌گیری یک نوع از کَک خبر داد و تصریح کرد: این حشره توسط کارشناسان حشره شناسی دانشگاه علوم پزشکی آزمایش شده و نوع آن مشخص شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید دریابانی، نیروی انتظامی، دامپزشکی و جهاد کشاورزی وارد عمل شوند تا نسبت به شناسایی، جلوگیری از ورود دام قاچاق، سم‌پاشی، بیماریابی و واکسینه کردن احشام اقدام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها