۶۰۰ تخلف انتخاباتی در فارس گزارش شده‌است



دبیر هیات بازرسی انتخابات استان فارس گفت: از ابتدای آغاز فعالیت‌های انتخاباتی در این استان تاکنون ۶۰۰ مورد تخلف انتخاباتی از سوی ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری و داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان از سوی بازرسان ما به وزارت کشور گزارش شده است.

به گزارش صبح ساحل، «سید علی نقی طبیب لقمانی»،دبیر هیات بازرسی انتخابات استان فارس  یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: این تخلفات بیشتر شامل تبلیغات زودهنگام، نصب غیرقانونی بنر، تابلو و پوستر و راه‌اندازی ستاد انتخاباتی در معابر عمومی بوده است.


وی ادامه داد: داوطلبان باید توجه داشته باشند که در جریان تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی نباید به حریم حقوق عمومی مردم تعرض و همچنین به چهره شهر خدشه وارد کنند.
او اظهار داشت: بازرسان ما در روز انتخابات نرم افزاری را بر روی تلفن همراه خود نصب می‌کنند که از طریق آن هرگونه تخلفی را به سرعت و به شکل آنلاین به وزارت کشور گزارش خواهند کرد.

فعالیت چهار هزار و ۱۵۶ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه انتخابات در فارس

وی گفت: به منظور نظارت بر روند برگزاری انتخابات، برای چهار هزار و ۱۵۶ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه از سوی وزارت کشور حکم صادر شده است. لقمانی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی سه هزار و ۸۴۴ شعبه اخذ رای در فارس، برای هر شعبه یک بازرس یعنی سه هزار و ۸۴۴ بازرس، ۲۵۶ سربازرس و ۵۶ بازرس ویژه تعیین شده است.
وی ادامه داد: ۱۱ بازرس ویژه مربوط به حوزه‌های انتخابیه مستقر در کلانشهر شیراز است و در سایر شهرستان‌های استان نیز به نسبت گستردگی و تعداد شعب (حداقل یک بازرس) حضور خواهد داشت.

 رقابت یک هزار و ۸۱۴ داوطلب شورای شهر برای ۶۰۰ کرسی

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان فارس گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این استان یک هزار و ۸۱۴ داوطلب در ۱۱۵ شهر برای ۶۰۰ کرسی رقابت می‌کنند. لقمانی افزود: در روستاهای استان نیز ۱۱ هزار و ۸۴۷ کاندیدا برای هشت هزار و ۶۲ کرسی رقابت خواهند کرد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها