استاندار هرمزگان:

پذیرش بیماران کرونایی به‌زودی در مرکز اضطراری کووید بندرعباس انجام می‌شود



 استاندار هرمزگان گفت: مرکز اضطراری کووید در محل نمایشگاه بین المللی بندرعباس به زودی کار پذیرش بیماران کرونایی را انجام می‌دهد تا بخشی از بار پذیرش بیماران در بیمارستان‌های استان کاهش یابد.

 

فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: با پذیرش بیماران در مکان اضطراری جدید موجب می‌شود تا بیمارستان‌ها بتوانند ماموریت‌های تخصصی خود را دنبال کنند و مردم نیز با آسودگی خاطر بیشتری برای درمان سایر بیماری ها به بیمارستان ها مراجعه کنند. 
وی، پیش بینی تمهیدهای لازم به‌منظور مقابله با بحران احتمالی در صورت تکمیل تخت‌های بیمارستانی در بندرعباس و سایر شهرستان های هرمزگان را از جمله اقدام‌های مهم ستاد کرونای استان برشمرد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: راه‌اندازی مرکز اضطراری و مجهز کووید شامل ۳۰۰ تخت با قابلیت ارتقای تا یک‌هزار تخت بیمارستانی، برپایی بیمارستان مجهز صحرایی ۵۰ تخت‌خوابی ستاد مدیریت بحران استانداری، برپایی بیمارستان ۴۰‌تخت‌خوابی صحرایی نیروی دریایی سپاه و ۲۰ تخت‌خوابی در بندرلنگه و برپایی بیمارستان ۲۴ تختخوابی صحرایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از جمله ظرفیت هایی بوده که در این راستا ایجاد شده است.
همتی بیان کرد: در شهرستان های هرمزگان نیز با محوریت فرمانداران و همکاری دستگاه‌های اجرایی، تعداد قابل‌توجهی تخت بیمارستانی با تغییر کاربری فضاهای بلااستفاده برای بستری و قرنطینه افراد مبتلا به کرونا اضافه شده است.
وی، از بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی هرمزگان در راستای پشتیبانی از ستاد کرونای استان قدردانی کرد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی در طول دوران شیوع کرونا کمک های قابل توجهی برای مقابله با کرونا داشته اند و به تمامی درخواست‌های ما در این بخش پاسخ مثبت داده‌اند.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا در ۲ هفته اخیر در هرمزگان بیان داشت: در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی این امیدواری وجود دارد شرایط استان دوباره به نقطه مطلوب برسد و نگرانی مردم کاهش پیدا کند.
وی اظهارکرد: با رعایت پروتکل‌ها می‌توان تا حد زیادی آمار فوتی ها را کاهش داد اما در مقطع فعلی به دلیل بی احتیاطی و نبود توجه به شیوه نامه ها، در شرایط مناسبی قرار نداریم و می‌توان با رجوع به رویه‌ و روشی که پیش از این توسط مردم استان به خوبی مورد توجه قرار می‌گرفت و رعایت اصول و ضوابط بهداشتی، بخش زیادی از آمار ابتلا را کاهش داد.
همتی به افرادی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت لازم را ندارند نیز تذکر داد و گفت: بهتر است در شرایط فعلی که سلامت هر یک از افراد جامعه وابسته به رعایت توصیه های بهداشتی از سوی همه آحاد جامعه است، حقوق سایر شهروندان را محترم بشماریم چرا که چرخه ویروس کرونا بی رحم است.

 
هرمزگان در جایگاه دوم تزریق واکسن در کشور قرار دارد
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۲۰ هزار دز واکسن تاکنون در استان تزریق شده است، گفت: ۳۸۴هزار نفر دز اول واکسن و ۱۳۵هزار نفر دز دوم واکسن را دریافت کرده اند که به لحاظ تعداد واکسن تزریقی، هرمزگان در جایگاه دوم کشور قرار دارد.
همتی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم سهمیه واکسن بیشتری به استان هرمزگان تخصیص پیدا کند که بتوانیم افراد بیشتری را واکسینه کنیم.
وی، از هیات های مذهبی نیز قدردانی کرد و گفت: در ایام دهه اول محرم بر اساس نتایج بازدیدهای میدانی و گزارشی که در ستاد کرونای استان ارائه شد، پروتکل ها به صورت کامل رعایت شد و دستورالعمل های بهداشتی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها