ده فرمان» برای پیشگیری از آنفلوآنزا



 صبح ساحل ، حوادث -  پزشکان تاکید دارند که برای پیشگیری از آنفلوآنزا به‌ ویژه آنفلوآنزای نوع آ با نسخه ویروسی H1N1 روش‌های متنوع و بدون هزینه‌ای وجود دارد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

واکسیناسیون// از آنجا که شیوع ویروس آنفلوآنزا تا اواسط بهار همچنان ادامه دارد، پس هنوز هم برای تزریق واکسن آنفلوآنزا دیر نشده‌ است.

شستن مرتب دست‌ها// برای اینکه از انتشار و ورود میکروب‌ها به بدن جلوگیری کنیم باید دست‌های خود را به طور مرتب بشوییم.

همراه داشتن محلول ضدعفونی‌کننده دست// هنگامی که به آب و صابون دسترسی ندارید محلول‌های ضدعفونی‌کننده یا دستمال‌های الکلی گزینه مناسبی برای ضدعفونی کردن دست‌ها هستند.

مصرف رژیم غذایی متعادل// بنابر اعلام دانشکده پزشکی دانشگاه «هاروارد»، رعایت شیوه زندگی سالم بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه جلوگیری از ابتلا به انواع آنفلوآنزا است.

ورزش منظم// ورزش نه تنها سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود بلکه طبق تحقیقات اخیر ورزش کردن و تحرک بدنی کافی باعث بهبود تاثیر واکسن آنفلوآنزا می‌شود.

پرهیز از تماس دست‌ها با صورت// ویروس آنفلوآنزا معمولا از راه مخاط و غشاء چشم، بینی و دهان وارد بدن می‌شود. اگر قصد دارید صورتتان را لمس کنید حتما قبل از مالیدن دست به صورت آنها را خوب بشویید.

مراقبت به هنگام استفاده از وسایل مشترک// دستگیره‌های در، نرده‌ها، دسته‌های صندلی، سطح روی پیشخوان‌ها و نوشت‌افزارها بدون شک آلوده به انواع میکروب‌ها هستند. پس بعد از تماس با آنها بلافاصله دست‌های خود را با‌ آب و صابون بشویید. ویروس آنفلوآنزا قادر است بیش از 48 ساعت در خارج از بدن انسان به حیات خود ادامه داد.

پرهیز از تماس با مبتلایان به آنفلوآنزا// از تماس نزدیک با مبتلایان به آنفلوآنزا اجتناب کنید. این تماس می‌تواند حتی یک دست دادن معمولی باشد.

پرهیز از مصرف مشروبات الکلی// مصرف مشروبات الکلی سیستم ایمنی بدن را به شدت تضعیف می‌کند و شما را در معرض ابتلا به انواع ویروس‌ها قرار می‌دهد.

پرهیز از استعمال دخانیات// استعمال دخانیات نیز عامل تخریب مژک‌ها و مخاط مجاری تنفسی است که از ورود باکتری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها به بدن جلوگیری می‌کنند و همین امر خطر ابتلا به آنفلوآنزا تشدید می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها