۶ فیلم هنرمند قشمی به جشنواره فیلم کوتاه مجازی راه یافت



سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۶فیلم هنرمند قشمی به یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه مجازی انگلستان (Sessions By Lift-Off Global Network) راه یافت.

به گزارش صبح ساحل، «حامد بی آزار»، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فیلم‌های «چل»، «قرمز کوچک؛ آبی بزرگ»، «توپ»، «مم دلا»، «پلاستیک» و«جلبیل» به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر بشارتی، با موضوعات محیط زیستی، معرفی طبیعت و آداب و سنن جامعه محلی قشم ساخته شده است. وی با تاکید بر این مطلب که ۶ فیلم مذکور درجشنواره های مختلف ملی و بین المللی دارای عنوان هستند، ادامه داد: فعالیت‌های حرفه‌ای در عرصه هنر به ویژه در حوزه عکس و فیلم و شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی، زمینه‌ساز معرفی جاذبه‌های گردشگری جزیره می‌شود و به جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک می‌کند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از این هنرمند بومی اظهار کرد: محتواسازی، هنری است که اگر با سایر هنرها همچون عکاسی و فیلم سازی تلفیق شود، جریان‌های توسعه‌ای و اقتصادی خلق می‌کند.

اصغر بشارتی کار هنری خود را در زمینه عکاسی از سال ۱۳۸۶ با عکاسی از مناظر بکر طبیعی جزیره قشم آغاز کرد و اکنون یک هنرمند برای معرفی ایران اسلامی و سفیری برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری قشم شده است.

وی کار خود را با عکاسی از دنیای زیرآب توسعه داد و هم اکنون به وادی فیلم‌های کوتاه محیط زیستی روی آورده که حاصل آن، ساخت ۱۲ فیلم کوتاه است.

این هنرمند قشمی کسب یک مدال به عنوان بهترین تصویربردارجهانی در پوچی ایتالیا و کسب ۶مدال کارگردانی بین‌المللی در کشورهای بنگلادش، چین و مالزی، هفت جایزه ملی فیلم کوتاه و بیش از ٧٠ جایزه بین المللی و ملی عکاسی در کارنامه هنری خود دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها