پلی‌استیشن با شکایت تبعیض جنسیتی مواجه است


نویسنده: ایمان دستغیب

شکایت تبعیض جنسیتی پس از انتقاد پلی استیشن از واکنش بلیزارد به فرهنگ شرکت سمی صورت گرفت. همانطور که برای اولین بار توسط Axios گزارش شد، پلی استیشن با شکایتی مبنی بر تبعیض جنسیتی و خاتمه نادرست مواجه شده است.
  
با توجه به جزئیات این دادخواست، تحلیلگر سابق امنیت فناوری اطلاعات، «اما ماجو» به دنبال تشکیل یک دادخواست کلاسی برای نمایندگی از زنان دیگری است که ممکن است تحت تأثیر تبعیض جنسیتی پلی استیشن قرار گرفته باشند. این دادخواست ادعا می‌کند که «سونی محیط کاری را تحمیل می‌کند و محیط کاری را ایجاد می‌کند که علیه کارمندان زن تبعیض قائل ‌شوند» و ادعا می‌کند که زنان از ترفیع محروم شده‌اند و حقوقی برابر با کارگران مردی که دارای موقعیت‌های مشابه بودند، دریافت نمی‌کنند. این موضوع کمتر از یک هفته پس از ارسال ایمیلی به رئیس پلی‌استیشن، «جیم رایان»، ارسال شد و پاسخ اکتیویژن بلیزارد به گزارش‌های مربوط به رفتار توهین‌آمیز و سابقه آزار و اذیت مدیرعامل بابی کوتیک در طول 30 سال حضورش در شرکت را محکوم کرد. در اطلاعیه سراسری شرکت، رایان اظهار داشت که «از خواندن اینکه Activision Blizzard به اندازه کافی برای مقابله با فرهنگ تبعیض و آزار و اذیت عمیقاً ریشه‌دار عمل نکرده است، دلسرد و صراحتاً متحیر شد». او همچنین گفت که پلی‌استیشن فکر نمی‌کند بیانیه‌های پاسخ‌دهی بلیزارد به درستی به وضعیت رسیدگی می‌کند.
شکایت علیه سونی تجربه ماجو را به عنوان یک کارمند زن در سونی از سال 2015 تا 2021 توصیف می‌کند و ادعا می‌کند که او به طور مداوم از پاسخ در مورد چگونگی ارتقای شغلی خودداری می‌کند و ادعا می‌کند که به دلیل پرس و جوهایش در این مورد تنزل رتبه داشته است. ماجو همچنین ادعا میکند که از مدیران شنیده است نظرات مغرضانه جنسیتی در مورد کارگران زن می دهند که به طور ضمنی نشان می دهد زنان نسبت به کارمندان مرد احساسی و کمتر حرفهای هستند. ماجو بیانیهای امضا شده را به سونی ارسال کرد که به تعصب جنسیتی فرضی این شرکت در سال 2021 اشاره کرد. او چند روز بعد اخراج شد. ماجو استدلال می‌کند که او به ناحق اخراج شده است و به دلیل اینکه زن است و در مورد تبعیض علیه زنان صحبت کرده است.
 
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها