رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان:

به دنبال دعواهای قدرت‌طلبی نیستیم



رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در نشست خبری بیان داشت که  افرادی دنبال جوسازی هستند  اما مجموعه هیئت مدیره اتاق بازرگانی استان دنبال  دعواهای قدرت طلبی نیستند اهل کار هستند  و افتخارمان خدمت به فعالان اقتصادی هرمزگان بوده است و خواهد بود.
به گزارش صبح ساحل، «محمدرضا صفا»،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان امروز در نشستی با خبرنگاران در خصوص انتشار مصاحبه یکی از فعالان اقتصادی استان تأکید کرد: پاسخگوی همه مردم هستیم و نیامده ایم که بمانیم و نخواهیم ماند اما اتاقی را تحویل خواهیم داد در حد نام و یاد هرمزگانی های بزرگی همچون تجار و ملک التجار مشیر دوانی ها، گله داری ها، بدری ها و شمسها که  در کشور به هرمزگان ببالند. وی گفت: بابت این شانتاژ بازی ها کنار نمی رویم  چراکه وظیفه داریم دست هایی را  کوتاه کنیم و بیشتر از این کوتاه خواهیم کرد، این اتاق  باصلابت برای  هرمزگانی ها  به خوبی یادگار ماند. 
مدتی قبل یکی از فعالان اقتصادی  استان  در مصاحبه ای از عملکرد اتاق بازرگانی  هرمزگان انتقاداتی کرده که از طریق این اتاق  کارت بازرگانی بی رویه یی صادرشده ، به وضعیت تولید و شهرکهای صنعتی بازدید و رسیدگی نمی شود و...  صفا در این مورد توضیحاتی بیان کرد . وی افزود: افتخار دارم 11 سال عضو اصلی هیئت مدیره شهرکهای صنعتی هرمزگان باشم و بابت این کار یک ریال هم دریافت نکردم. در این مدت آیا می شود  کسی جز عضو شهرکهایی باشد حق امضا داشته باشد اما وارد شهرکهای صنعتی نشده  و  بازدید نکرده باشد؟. صفا ادامه داد: من  برای جیبم عضو شهرکهای صنعتی نشدم, بررسی کنید اگر روزی یک ریال بابت عضویت بخش خصوصی  شهرکهای صنعتی  وجه یی  دریافت کرده باشم  بیایید مدعی شوید  نه کسانی که حق شارژشان هم ندادند ،باید کسانی مدعی صنعت ، صنعتکار باشند که خودشان پیشتاز در عملکرد شهرکهای صنعتی هستند.صفا با اشاره به اینکه رتبه بندی فعالین اقتصادی واقعی و حقیقی استان هرمزگان را شفاف اعلام کردیم، خاطرنشان کرد: بنده هیچگاه نه برای خودم و نه برای حل مشکلات خودم از اتاق بازرگانی بهره نبرده و نمی برم و از اتاق بازرگانی نه بنده و نه اعضای هیات رئیسه ریالی به عنوان حقوق دریافت نمی کنند.
وی بیان کرد :اتاق بازرگانی نمی تواند به شهرکهای  صنعتی  کمک کند این شهرک صنعتی  در اختیار دولت ؛صنایع  و خودگردان هستند آیا تا به حالا  هیئت مدیره شهرک‌های صنعتی با اتاق بازرگانی  جلسه داشتند؟ اگر هر فعال اقتصادی  درخواستی قانونی داشته  ، پی گیری و انجام شده است. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: اگر روزی  فهمیدید که  من با رانت و به عنوان رئیس اتاق بازرگانی به جایگاه و مقامی رسیدم اعلام کنید. وی گفت: واردکننده پارچه بودم، مالیاتهای را به موقع پرداخت کردم  با ورود به این سمت این تجارت را در استان کنار گذاشتم و تمام هم وغمم رفع مشکلات فعالان اقتصادی است . صفا تصریح کرد:  اتاق با رتبه 34 در بین 34 اتاق بازرگانی کشور در سال 98 تحویل گرفتم والان  اتاق به رتبه 15 و در شورای گفتگو به رتبه 11رسیده است ، می دانم که با کمک هیئت مدیره  تکلیفم را به خوبی انجام دادم اگر همین الان  به من اجازه دهند از این اتاق می روم. وی افزود: بگذارید کارهای خوبی در هرمزگان به سرانجام برسد وبا جوسازی های بیهوده فعالیت اتاق بازرگانی نیز کاهش نمی یابد بلکه با قدرت تر از پیش در مسیر افزایش توان و ارائه خدمات به فعالین اقتصادی حقیقی گام بر می داریم. این مقام مسوول گفت :افرادی از ما انتقاد کنند که دلسوز باشند و عملکرد خوبی در بخش صنعت داشته باشد نه اینکه کارت بازرگانی نداشته باشند،  حق شارژ ندهندو....
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان  در خصوص مصاحبه شونده نیز گفت: این فرد در حال حاضر نامش در سامانه یکپارچه کارت هوشمند بازرگانی نیست و  کارت اتاق بازرگانی استان را ندارد و ایشان عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی نیست واگرنه باید کارت بازرگانی داشته باشد که عضو این کمیسیون باشد. 
صفا تاکید کرد:  وظیفه داریم به اعضای اتاق بازرگانی هرمزگان خدمات دهیم و ظرف ۴۸ ساعت نیز کارت عضویت اتاق بازرگانی نیز صادر می کنیم و کارت عضویت همانند جواز کسب است پس از دریافت کارت عضویت می توان عضو کمیسیون و اتحادیه های اتاق بازرگانی باشد. وی تصریح کرد : کسی که مشکلی دارد برای حل آن داد نمی زند بلکه به دنبال حل مشکلش می رود و در مسیر قانونی گام برمی دارد. صفا عنوان کرد: برای حفظ آبرویم از خودم گذشتم و هیچگاه به دنبال پست و جایگاه نبوده و نیستم و هر وظیفه ای بر دوش دارم تنها برای خدمت به فعالین اقتصادی است.
صفا با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی حامی بخش خصوصی است،گریزی به آمار کارتهای بازرگانی استان انداخت و یادآور شد: زمانی که اتاق را تحویل گرفتم آمار کارت بازرگانی و عضویت   اتاق ۵۴۸ فقره بود که تا الان این آمار به یک هزار و568 فقره رسیده است. وی ادامه داد: بر اساس مصوبه قانون، این کارتها برای فعالان اقتصادی از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند صادر می شود و  دستگاه های نظارتی روند صدور کارت های بازرگانی آگاه و دنبال می کنند و مانع از بروز کوچکترین تخلفی در این زمینه می شوند.وی ادامه داد: دخل وخرج اتاق بازرگانی نیز بر اساس مصوبه هیئت مدیره و بر اساس حسابرس مالی انجام می شود ‌.رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در ادامه سخنان خود از همتی، استاندار سابق هرمزگان قدردانی کرد و گفت: وی حمایت خیلی خوبی از اتاق داشت و این حمایت ها باعث شد اتاق بازرگانی عضو ثابت جلسات دستگاه های اجرایی باشد و از دوستی، استاندار جدید هرمزگان نیز قدردانی می کنم که از ابتدای کار حمایت خود را از ما دریغ نکرد.
      

 صدور کارت بازرگانی نیز سلیقه ای نیست 

پیام رضایی دبیر کل اتاق بازرگانی  هرمزگان  در این نشست صمیمانه با خبرنگاران با اشاره به اینکه در این مدت سعی کردیم با پیگیری های هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، شرکت های بزرگ تولیدی و صنعتی هرمزگان را تشویق به گرفتن کارت بازرگانی کنیم افزود : ساختمان جدید اتاق بازرگانی با ۵ هزارمتر زیربنا که با حمایت های اتاق بازرگانی ایران در حال ساخت است، تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد. به گفته رضایی اتاق بازرگانی در دوران کرونا، دستگاه معین استان شناخته شد و در این راستا بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک برای دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفت. وی گفت: امروز در تمامی جلسات تخصصی از تشکل ها و کمیسیون های تخصصی اناق استفاده می شود. امروز در حوزه بین الملل با روسیه، اوکراین، پرتغال، سنگال، عراق و … ارتباط برقرار کرده ایم.
رضایی با بیان به اینکه کارت های بازرگانی برای تسهیل در روند صادرات و واردت انجام می شود اما کارت های عضویت تنها نشان دهنده عضویت اتاق و دارای عضویت برخی نهادهای جهانی است، اظهار داشت : از سال ۹۸ تایید کارت بازرگانی از طریق سازمان صمت صورت می گیرد و تنها تایید اهلیت بر عهده اتاق بازرگانی است.
وی این را هم گفت که  برخی از نا آگاهان تمامی موارد را به اتاق بازرگانی ارتباط می دهند که این موضوع صحت ندارد و تمامی موارد به صورت سیستمی از طریق سازمان صمت صورت می گیرد. رضایی افزود:عده ای می آیند، مصاحبه می کنند و عضو اتاق بازرگانی هرمزگان و ایران نیست و ادعایی مطرح می شود که تعداد ۱۵۰۰ کارت بازرگانی صادر شده خب چرا نمی گویند در کجا صادر شده و مدرک و استدلال آن چیست.این مقام مسئول با اشاره به اینکه صدور کارت بازرگانی نیز سلیقه ای نیست بلکه همه چیز سیستمی و طبق روال قانونی صورت می گیرد، خاطرنشان ساخت: اکنون در قشم، بندرلنگه و جاسک نیز اتاق بازرگانی هرمزگان علاوه بر بندرعباس صاحب دفتر است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها