ششمین یادواره به رنگ هنر در قشم برگزار شد



مسوول بسیج هنرمندان استان هرمزگان گفت: ششمین «یادواره به رنگ هنر» به مناسبت بزرگداشت سردار شهید غلامشاه ذاکری و شهدای شهرستان قشم همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در قشم برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ايرنا، «محمد حکمیان»،مسوول بسیج هنرمندان استان هرمزگان گفت: این یادواره شامل ۹ صحنه تئاتر، پنج کلیپ و یک سرود بود که توسط ۴۰۰ هنرمند، بازیگر و عوامل پشت صحنه به اجرا درآمد. وی ادامه داد: رضا گلستانی، ابوذر رحیمی، کمیل و رضا جعفری و علیرضا سرودی نویسندگی و کارگردانی صحنه‌های تئاتر این یادواره را بر عهده داشتند.

مسوول برگزاری یادواره به رنگ هنر تصریح کرد: این برنامه با محوریت و موضوع نقش زنان در جهاد، یادآور حماسه همسران، مادران و زنان ایثارگر در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن برگزار شد. وی اظهار کرد: نمایش‌ طاهره قریش ، حضرت خدیجه (س)، زندگی شهید عماد کهوری و ام قاسم، حبیب ابن مظاهر اجرا شد.

این کارگردان تئاتر افزود: در ادامه برنامه کلیپ‌هایی با مضامین مادران شهدای قشم، سخنان رهبر در خصوص مادران شهدا و اشک مادر نمایش داده شد. وی ادامه داد: اجرای گروه سرود خواهران، نمایش شهید خلیل عجم، نمایش حضرت زهرا و نمایش شهیده فاطمه نیک (مادر ام الشهدای جزیره هرمز که ٩ شهید را تقدیم به اسلام کرده است) از سایر برنامه‌های این دوره از یادواره به رنگ هنر قشم بود.

حکمیان تصریح کرد: این دوره از یادواره با حضور پر برکت یک شهید گمنام و تشییع آن نورافشانی شد. این یادواره با حضور مهمانان استانی و شهرستانی و پخش همزمان از شبکه‌های مجازی، به میزبانی پایگاه مقاومت امام علی(ع) قشم و با همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف این شهرستان برگزار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها