آغاز عملیات احداث صنایع پتروشیمی مهتاب پارسیان هرمزگان



 به مناسبت دهه فجر عملیات احداث صنایع پتروشیمی مهتاب پارسیان با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۸۴۸میلیون دلار با حضور استاندار هرمزگان آغازشد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهدی دوستی در مراسم کلنگ زنی این طرح گفت: هم اکنون ۱۳۱ هکتار زمین مورد نیاز برای تاسیس واحد GTX شرکت مهتاب پارسیان که مجوز خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده، واگذار شده است.
مهدی دوستی افزود: با توسعه صنایع پایین ‌دستی متانول و پروپیلن و اتیلن و همچنین تکمیل زنجیره ارزش‌ آن‌ها، گامی مهم در راستای اعتلای صنعت پتروشیمی کشور برداشته می شود.
وی بیان داشت: این مجتمع با استفاده از خوراک گاز متان (گاز طبیعی) قادر خواهد بود سالانه یک میلیون و ۸۵۰ هزارتن متانول، ۴۳۸هزارتن پروپیلن، ۲۷۸هزار تن اتیلن، ۳۰۰هزار تن پلی پروپیلن و برخی دیگر از محصولات پتروشیمی را تولید کند.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: میزان سرمایه گذاری برای احداث این مجتمع پتروشیمی یک میلیارد و ۸۴۸میلیون دلار است و خوراک مجتمع سالیانه بیش از یک میلیارد و ۵۸۰میلیون نرمال مترمکعب گاز طبیعی است.
دوستی ادامه داد: مجوز تبدیل متانول به پروپیلن، پلی پروپیلن، ایزوپروپانل ، اکریلیک اسید-اکریلات ها، اکسو الکل ها و سوپر جاذب ها صادر شده و صدور جواز تبدیل گاز طبیعی به متانول در جریان پیگیری از وزارت نفت قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها