در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا مطرح شد؛

تمرکز بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا در هرمزگان/ فرهنگ خوب پیشتازی مردم در استفاده از ماسک تداوم داشته باشد



جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با ریاست رئیس جمهوری اسلامی ایران از طریق ویدیو کنفرانس با استانداران استان‌ها برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا که به ریاست «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با بیان آمارهای میزان ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در هرمزگان در مجموع روند کاهشی دارد، عنوان کرد: در حال حاضر در استان هرمزگان، چهار شهرستان در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و دو شهرستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی در تشریح وضعیت پوشش واکسیناسیون در هرمزگان، ادامه داد: در جمعیت افراد بالای دوازده سال در هرمزگان، ۹۸ درصد افراد دُز اول واکسن، ۸۸ درصد افراد دُز دوم واکسن و ۴۴ درصد افراد تزریق دُز سوم واکسن کرونا را انجام داده‌اند.

استاندار هرمزگان با اشاره به تمرکز بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا در هرمزگان، افزود: در این راستا برای واکسیناسیون دُز سوم به خصوص برای افراد دارای سن بالا، مراجعه میدانی و حضوری نیز صورت گرفته و این روند تداوم دارد.

دوستی با اشاره به آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه با توجه به فصل گردشگری در هرمزگان، تصریح کرد: در قالب این طرح، تشدید نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف و اماکن گردشگر پذیر در حال انجام است.

وی گفت: میزان پوشش QR کد بهداشتی در اصناف استان هرمزگان ۸۵ درصد است و بیش از ۳۸ هزار واحد صنفی در هرمزگان این QR کد بهداشتی را دریافت و نصب کرده‌اند.

  

تشویق و ترغیب مردم برای واکسیناسیون دُز سوم در استان انجام شود

همچنین «علی رئوفی»،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون، روند کاهشی شیوع کرونا در کشور و استان هرمزگان تداوم داشته باشد، عنوان کرد: مردم هرمزگان همواره در استفاده از ماسک پیشتاز بوده‌اند که این فرهنگ خوب با توجه به تاثیر آن در پیشگیری از ابتلا کرونا، باید ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: باید نسبت به رعایت کامل اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و استفاده از ماسک، توجه و جدیت بسیاری صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین به اهمیت واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: در این راستا نیاز است، تشویق و ترغیب مردم برای واکسیناسیون دُز سوم در استان انجام شود تا از این مرحله از شیوع کرونا عبور کنیم و سلامتی مردم در برابر سویه اُمیکرون ویروس کرونا حفظ شود.

رئوفی تصریح کرد: همچنین با توجه به تاثیر تهویه مناسب هوا در کاهش ابتلا به کرونا، نیاز است این امر با توجه به گرمای هوا و استفاده از دستگاه‌های سرمایشی در هرمزگان، به خصوص در اماکن عمومی مورد توجه قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها