کشت آلوئه‌ورا در یک و نیم هکتار از اراضی موقوفه هرمزگان



محمد علی پویه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس از کشت یک و نیم هکتار از اراضی موقوفه حمزه نظامی شمیلی به آلوئه ورا در منطقه سرخنگی این شهرستان خبر داد.

     

به گزارش صبح ساحل، محمدعلی پویه رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس صبح امروز اظهار کرد: در بندرعباس زمین‌های مستعد جهت سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی دارد که طی جلسات متعدد و کارشناسی‌های به عمل آمده، توانستیم  1.5 هکتار از اراضی موقوفه حمزه نظامی شمیلی در فاز1 آن را به کاشت آلوئه ورا  اختصاص دهیم.

محمد علی پویه تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه اگر چه اجرای امینانه نیات واقفان را بر عهده دارد اما پیش از این اقدام حتما باید درآمدی کسب کند که حاصل از موقوفات باشد.

پویه گفت: مزیت مهم گیاه آلوئه ورا نیاز کم آن به آبیاری است که با توجه به کم آبی، برای کشت در این استان مناسب است و آبیاری آلوئه ورا اگر به صورت قطره ای انجام شود در هفته فقط به ۲ تا ۴ لیتر آب نیاز دارد.

رئیس اوقاف بندرعباس خاطرنشان کرد: کشت آلوئه ورا نیازی به استفاده از کود و سموم شیمیایی ندارد و گیاه ارگانیکی در این فرآیند به دست خواهد آمد. بوته آلوئه ورا همانند بوته های دائمی هستند و قادر به ۳ بار برداشت در سال است.

پویه گفت: فاز 2 این طرح تا دو ماه آینده شروع به کشت خواهد شد که ان شاالله بتوانیم ثمرات و برکات وقف که نیات این موقوفه روضه خوانی، فقرا و مساکین است، مردم عزیز از آن بهره مند شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها