کشف زمین‌خواری 500 میلیاردی در بندرعباس



فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف یک فقره زمین خواری به میزان 113 هزار متر مربع به ارزش 500میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس خبر داد. 
 
به گزارش صبح ساحل، سردار "غلامرضا جعفری" بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات تخصصی پلیسی موفق به شناسایی و کشف تغییر کاربری غیر قانونی و انجام ساخت و ساز در روستای بنوبند از توابع بخش ایسین شهرستان" بندرعباس" شده و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری نمایندگان امور اراضی، زمین های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی و بناهای احداث شده در این زمین ها تخریب شد.
فرمانده انتظامی استان در ادامه تصریح کرد: در این عملیات متراژ 113هزار متر مربع معادل 11 هکتار و 3 هزار متر از اراضی دولتی که به تصرف زمین خواران در آمده بود، رها سازی و در اختیار امور اراضی قرار گرفت.
این مقام انتظامی ارزش زمین های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط پرونده قضائی تشکیل و به همراه متهم مربوطه جهت ادامه سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
سردار جعفری با بیان این که زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می کنند، از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه زمين خواري، بلافاصله موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها