فرماندهی کل انتظامی کشور :

کشف ۲ میلیون لیتر روغن احتکاری



سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: در طرح مقابله با کالا‌های احتکار شده در دو ماه اخیر، بیش از ۲ میلیون لیتر روغن خوراکی کشف شد.

 

به گزارش صبح ساحل، سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: در طرح ضربتی مقابله با کالا‌های قاچاق و احتکار شده، طی ۲۴ ساعته گذشته در استان خراسان رضوی بیش از ۶۰ تن روغن خوراکی و ۲۸ هزار و ۵۷۲ حلب روغن ۱۵ کیلویی احتکاری ثبت نشده کشف شد.

او گفت: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۳۵ تن روغن خوراکی دپو شده کشف شد. هدف از دپوی این روغن‌های خوراکی هم قاچاق بود.

به گفته سردار حاجیان، در دو ماه اخیر، فقط در حوزه روغن خوراکی حدود ۲ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۹۹ لیتر به ارزش ۵۷ میلیارد و ۳۱۱ میلیون تومان کشف شده است.

گفتنی است که عرضه روغن‌های تولید داخل در سایت ‌های خرید و فروش اینترنتی نیز کاهش یافته است و برخی از این سایت‌ها اعلام عدم موجودی کرده‌اند.

در حالی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر از افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت روغن در بازار به گوش می‌رسد که داریوش محمودی، دبیر سابق انجمن روغن نباتی ایران، گفته بود تردیدی نیست که با حذف ارز ترجیحی قیمت کالاهای اساسی از جمله روغن ۱۰۰ درصد افزایش را تجربه خواهند کرد.

آمارها حاکی از آن است که ایران ظرفیت تولید سالانه حداقل ۳ میلیون تن روغن نباتی را دارد که ۲ میلیون تن مصرف داخل است، این مساله به معنای توان یک میلیون تن صادرات این محصول توسط تولیدکنندگان داخلی است و این در حالی است که در سال‌های گذشته و در بازه‌های زمانی مختلف بازار کالاهای اساسی با کمبود روغن مواجه بوده است و این کمبود عرضه به سال جاری نیز رسیده است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها