معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

۲فروند اسکله شناور مسافری به بندر شهید حقانی بندرعباس افزوده شد



معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اتمام تعمیرات اساسی بر روی دو اسکله فلزی شناور مسافری در تعمیرگاه دریایی بندرشهید رجایی، این ۲ اسکله به اسکله های بندر شهید حقانی افزوده شد.

به گزارش صبح ساحل، «محمدرضا پوررجبی»، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پنجشنبه در مراسم نصب اسکله های فلزی تعمیر شده در بندر شهید حقانی، گفت: این اسکله ها به طور متوسط هر پنج سال یک بار برای بازدید بدنه زیرآبی و سیستم حفاظت بدنه و همچنین بازدید کارشناسان موسسات رده بندی از آب گیری شده و تعمیرات اساسی آن زیر نظر کارشناسان موسسات رده بندی صورت می گیرد.


وی طول این اسکله ها را حدود ۲۲ متر ، پنج متر عرض و ارتفاع این نوع اسکله ها را نیز حدود ۲ متر با آبخور حدود ۳۰ سانتیمتر تا ۶۰ سانتی متر عنوان کرد و ادامه داد: ایمن سازی عملیات پهلوگیری و جدا شدن شناورهای مسافری و ایمن جابجا شدن مسافران دریایی از کاربرد اصلی این اسکله های فلزی به شمار می رود.


معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از عمده تعمیرات انجام شده بر روی این اسکله به خزه تراشی بدنه زیر آبی و زنگ زدایی ضخامت سنجی بدنه زیرآبی، تمیزکاری مخازن و تعویض ورق نقاط کم ضخامت، تعویض ضربه گیر های اطراف و تعمیرات پل های دسترسی اشاره کرد.


به گفته پوررجبی، بیش از یک دهه از ساخت اسکله‌های فلزی شناورها برای تجهیز و ایمن سازی عملیات پهلوگیری و همچنین جدا شدن شناورهای مسافری و ایمن شدن جا به جایی مسافر دریایی در بندر شهید رجایی می گذرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها