نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اصحاب رسانه استان


نویسنده: سامیه طهورنیان

جلسه نشست دوستانهٔ هم‌اندیشی رسانه‌ای نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بندرعباس با اصحاب رسانه در مکان دفتر امام‌جمعه برگزار شد. در این نشست پیرامون راهکاری برای ایجاد پیوند عمیق بین نماینده ولی‌فقیه و رسانه‌های استان بحث شد.

      

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، گفت: «تشکر می‌کنم از حضور شما در این نشست تحت عنوان هم‌اندیشی با اهالی رسانه و از جمع شما همواره استقبال می‌کنم. بنده همواره از حضور در جلسات شما اصحاب رسانه بهره می‌برم و استفاده می‌کنم».

ایشان با اشاره به خاطراتی درزمینهٔ رسانه، ادامه داد: «شما اهالی رسانه به‌واسطه تریبونی که دارید در این حوزه، چیزی را بنویسید که نیاز مخاطب باشد و از در اختیار گذاشتن خبر خام و بدون تحلیل به مخاطب بپرهیزید؛ زیرا همگان از داشتن قوه تحلیل انواع خبرها برخوردار نیستند و نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است این‌که ما در جامعه‌مان با چالش جدی طرفیم اما از سویی، اصول مطالبه گری و گرفتن حق‌وحقوقمان را به‌درستی نمی‌دانیم اما می‌خواهیم مطالبه گر هم باشیم، پس چه جامعه توده که مردم عادی باشند و چه جامعه خواص که خبرنگاران و تریبون داران باشند، نیازمندند که «مطالبه گری چیست و چگونه» را بدانند. درواقع اهالی رسانه به آموزش روش‌های حوزه مطالبه گری هم بپردازند».

وی در ادامه بیان داشت: «بحث دیگر اخلاق رسانه است که سیار مهم است، اینکه انسان بایستی منصفانه و بدون قصد بنویسد تا مسیر رسانه در جامعه منحرف نشود و حواشی را به‌گونه‌ای ورود کنید که جامعه از مقصد خود دور نشود».

گفتنی است که پیش‌ازاین، حجت‌الاسلام عبادی زاده از اجرای پنج اولویت فرهنگی برای هرمزگان خبر داد و اعلام کرده بودند: «با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی، ۲۵ اقدام برای هر یک از اولویت‌های پنجگانه تعریف‌شده و سند طی روزهای آینده به ادارات و نهادهای فرهنگی و اجرایی مرتبط  ابلاغ می‌شود تا اقدامات اجرایی تعریف‌شده را به برنامه تبدیل کنند

وی یادآور شد: بخشی از اعتبار موردنیاز برای اجرای این سند توسط مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تأمین می‌شود و بخشی نیز با راهبری و نظر استاندار از منابع استانی تأمین خواهد شد

«علی علی نژاد» رئیس دفتر امام جمعه بندرعباس ضمن تشکر از حضور اهالی رسانه در این نشست هم‌اندیشی، گفت: «امام‌جمعه بندرعباس در مکان‌هایی که دورافتاده بوده با مردم دیدار داشته و پیگیر معضلات محلات و خود مردم بوده و از نزدیک مشکلات آن‌ها را لمس کرده است و برای پیشبرد اهداف این نهاد که همان گره‌گشایی از مسائل استان است به همراهی رسانه‌ها نیازمندیم».

در این نشست اهالی رسانه به تشریح مشکلات خود در حوزه چاپ و پیگیری مطالبات خود از سایر نهادها پرداختند و نماینده ولی‌فقیه نیز از پیگیری مشکل مسکن خبرنگاران با همکاری فعالان این حوزه خبر دادند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها