ویروس آبله میمونی روی سطوح باقی می‌ماند!



محققان دریافتند ویروس آبله میمونی، در ۷۰ درصد از سطوح مورد آزمایش یافت شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، گروه تحقیقاتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) سطوح خانگی در خانه دو فرد آلوده به آبله میمون را بررسی کردند. محققان اشیایی را در خانه بیماران ارزیابی کردند که بیشتر با آن‌ها در تماس بودند. ساکنان همچنین اقدامات سختگیرانه نظافت و ضدعفونی منزل را در طول بیماری انجام می‌دادند.

از ۳۰ نمونه اقلام مورد آزمایش، ۲۱ نمونه (۷۰ درصد) مثبت شدند، اما ازآنجاکه ویروس قادر به کشت نبوده است، ممکن است خطر ایجاد عفونت را نداشته باشد. به گفته محققان عاقلانه است که برای سه تا چهار هفته که افراد مسری هستند، باید تماس‌شان با فضاهای عمومی محدود باشد.

کارشناسان معتقدند که نتایج به دست آمده به معنای افزایش گندزدایی فضاهای عمومی نیست، زیرا هنوز شواهدی مبنی بر گسترش بیماری از طریق تماس‌های اتفاقی وجود ندارد. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری انجام شود تا اطلاعات کافی در دسترس افراد قرار بگیرد.

 

گفتنی است که 25مردادماه سال جاری سخنگوی وزارت بهداشت از مشاهده اولین مورد آبله میمونی در کشور خبر داد.

پدرام پاک آیین، با اعلام این خبر اظهار کرد: شناسایی این مورد با همکاری بیمار که یک بانوی ۳۴ ساله است و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است؛ بیمار که در اهواز سکونت دارد، بلافاصله قرنطینه شده و با تایید آزمایش های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

وی با بیان اینکه بنا به اظهار دانشمندان ومتخصصان، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است، افزود: افرادی که در گذشته دور واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود  قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.

 

بهبود خود به خودی آبله میمون در افراد عادی بین ۲ تا ۴ هفته

«بهزاد امیری» رییس گروه مدیریت بیماری قابل انتقال مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت مطرح کرد: بیماری آبله میمون درمان اختصاصی ندارد؛ اما جهت مصرف بیماران داروهایی در دنیا موجود هستند که توسط سازمان جهانی بهداشت برای مواقع طغیان بیماری آبله میمون توصیه شده اند.

به گفته وی به طور کلی در افرادی که هیچ گونه ریز فاکتور نداشته و جزء گروه های پر خطر نیستند، بیماری آبله میمون بین دو تا چهار هفته خود به خود بهبود پیدا کرده و نیاری به درمان های علامتی ندارند.

امیری افزود: با توجه به الگوی شیوع و راه انتقال، این بیماری متفاوت با کرونا است و سرایت پذیری کووید ۱۹ را ندارد. سازمان جهانی بهداشت ریسک ابتلا به بیماری آبله میمون را متوسط اعلام کرده است. بررسی ها نشان می دهند که این بیماری سبب ایجاد پاندمی مانند کرونا نخواهد شد.

 

منابع: ایمنا، ایسنا

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها