در پی تنش‌های به وجود آمده در عراق؛

سفر به کربلا تا اطلاع ثانوی لغو شد / پرواز فوق‌العاده به نجف برای بازگرداندن زائران ایرانی



پس از اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر، تنش‌هایی در عراق به وجود آمد که به دنبال آن، 20 نفر کشته و 350 نفر زخمی شدند. با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین و سفر زائران به این کشور، دولت ایران اعلام کرد که تمامی کاروان‌های زیارتی به عراق تا اطلاع ثانوی متوقف شده و پرواز فوق‌العاده برای بازگرداندن زائران ایرانی از عراق راه‌اندازی شده است.

به گزارش صبح ساحل، «حمیدرضا محمدی»، مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج و زیارت درباره وضعیت اعزام زائران به عراق با توجه ناآرامی‌ها در داخل این کشور و همچنین شرایط زائرانی که هم اینک در این کشور به سر می‌برند، توضیح داد: اعزام کاروان‌ها فعلا لغو شده است. زائران ایرانی در عراق نیز در صحت و سلامت هستند و هماهنگی‌های لازم  انجام شده است.

وی افزود: برای برگشت زائران به کشور نیز ان‌شاء‌الله تدبیر لازم انجام خواهد شد.

پرواز فوق‌العاده به نجف برای بازگرداندن زائران ایرانی

«میراکبر رضوی»، سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره اتفاقات روزهای اخیر عراق و لغو پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به این کشور، اظهار کرد: با توجه به لغو این پروازها، برابر قانون شرکت‌های هواپیمایی نسبت به استرداد هزینه بلیت به مسافران اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با یادآوری این‌که پرواز بسیاری از کشورها به عراق لغو شده است،‌افزود:‌بر اساس نوتام سازمان هواپیمایی کشوری، پرواز ایرلاین‌های داخلی به عراق تا اطلاع ثانوی لغو شده است. وی بیان کرد: در رابطه با ایرانی‌هایی که در کشور عراق هستند سازمان هواپیمایی در حال برنامه‌ریزی برای برقراری یک پرواز فوق‌العاده به شهر نجف است. سخنگوی سازمان هواپیمایی یادآور شد: این پرواز امروز توسط یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام می‌شود.

  

ماموریت مهم امیر عبداللهیان به سفیر ایران در عراق

«حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت :«از شروع حوادث اخیر در عراق من و همکارانم تمام اتفاقات را با دقت پیگیری کرده  و در تماس مستمر با طرف‌های مختلف عراقی تمام تلاش خود را برای برگزاری پرشور اربعین حسینی و حفظ سلامت زائران ایرانی عتبات عالیات به کار بسته‌ایم.  با سفیر کشورمان در بغداد به صورت تلفنی گفتگو کردم، به ایشان ماموریت دادم تمام توان سفارتخانه و کنسولگری‌هایمان در عراق را برای رسیدگی به زائران عزیزمان قرار دهند و به خانواده‌هایی که عزیزانشان در عراق هستند اطمینان میدهم مجموعه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در حال هماهنگی و تدبیر برای حفظ آرامش و سلامت زوار ایرانی است.

گفتنی است؛ عراق از ظهر روز دوشنبه، پس از انتشار بیانیه مقتدی صدر که از دنیای سیاست خداحافظی و اعلام کرد که همه دفاتر وابسته به خود، جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را مسدود می‌کند، منطقه سبز عراق شاهد افزایش تنش و تحرکات هواداران مقتدی صدر و تشدید تدابیر امنیتی شد. همزمان، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد که در همه استان‌ها و مناطق این کشور از ساعت ۱۹ عصر دوشنبه (به وقت محلی) تا اطلاع ثانوی، قانون منع تردد برقرار می‌شود. وزارت کشور و ستاد اربعین نیز از زائران اربعین درخواست کردند تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند. همچنین اعلام شد که مرزهای زمینی و هوایی ایران و عراق بسته شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها