مرگ نوجوان بشاگردی به علتی نامعلوم

عقرب‌گزیدگی همچنان جان می‌گیرد؟



علت مرگ نوجوان بشاگردی که در اولین روز هفته جاری  جان باخت در هاله‌ای از ابهام است. محمدرضا محمدی 12 ساله، اهل روستای «درمورت» هنگام پیاده‌روی در روز اربعین بدحال شد و پس از ساعاتی بعد جان سپرد. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان علت مرگ را براثر شواهد و قرائن عقرب گزیدگی ذکر کرد ولی دهیار روستا بیان داشت که به گفته پزشک قانونی میناب،فوت این نوجوان براثر عقرب نبوده است و علت مرگ پس از کالبدشکافی مشخص می‌شود. 
 

 بعدازظهر تلخ 

دهیار روستای «درمورت» بشاگرد بابیان اینکه علت مرگ محمدرضا به‌صورت قطعی مشخص نیست گفت: ساعت 10و نیم صبح شنبه 26 شهریورماه جاری پسر نوجوان هنگام پیاده‌روی دچار  سردرد و استفراغ شد که او را با خودرو به درمانگاه منتقل و در آنجا بدون گرفتن آزمایشی، به او  شربت استامینوفن تجویز کردند. حسین مرادی ادامه داد: محمدرضا پس از بهبودی، به پیاده‌روی اربعین  ادامه داد تا اینکه ساعت 14پس از اتمام مراسم  به منزل رفت، دقایقی گذشته بود که وی دوباره  دچار استفراغ شدید شد و خانواده او را به درمانگاه و سپس به بیمارستان بقیة‌الله بشاگرد منتقل کردند. وی افزود: پزشک شیفت با مشاهده خون در ادرار این نوجوان احتمال داد که وی دچار  عقرب گزیدگی و مارگزیدگی شده است، سپس او را بستری و بدون آزمایش، آمپول آنتی ونوم (ضد عقرب) را تجویز کرد  که حدودا بعد از ۲۰ دقیقه  محمدرضا در بیمارستان جان داد.
  

 عدم مشاهده عقرب 

دهیار روستای «درمورت» این را ادامه داد که همراهان و خانواده محمدرضا عقرب و ماری در آن مکان مشاهده نکردند که او را نیش بزند و احتمال دادند که براثر مسمومیت بدحال شده باشد. وی تصریح کرد:پزشکی قانونی میناب نیز به خانواده محمدرضا گفته‌اند که هیچ‌گونه علائمی از عقرب گزیدگی در بدن این نوجوان  دیده نشده است ولی علت مرگ پس از سم‌شناسی و کالبدشکافی مشخص می‌شود. مرادی گفت: دیروز صبح جسد محمدرضا به پزشک قانونی بندرعباس برای کالبدشکافی منتقل و سپس بعدازظهر در زادگاهش به خاک سپرده شد.  
    
  عقرب‌گزیدگی همچنان جان می‌گیرد؟

 احتمال گزش بر اثر شواهد بالینی 

دکتر فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد این حادثه گفت: پسر نوجوان ساعت ۱۱ صبح روز شنبه با علائم استفراغ به درمانگاه مراجعه کرد و سپس ساعت ۱۶ همان روز ، این نوجوان برای دومین بار با مشاهده علائم خون در ادرار به درمانگاه رفت و بعد از درآوردن لباس‌هایش اثری از گزش با علت نامعلوم روی قفسه سینه او مشاهده شد. وی افزود: به گفته کادر بهداشت و درمان بشاگرد به‌محض ورود کلیه اقدامات درمانی برای وی انجام شد و پس از بروز علائم قلبی و تنگی نفس بلافاصله عملیات احیاء نیز صورت گرفت که متأسفانه به علت عدم آگاهی از گزش و به دنبال آن مراجعه دیرهنگام بیمار جان خود را از دست داد .دکتر نوروزیان افزود: بر اساس شواهد بالینی کادر درمانی بشاگرد ، متوفی احتمالاً مورد گزش عقرب و یا مار قرارگرفته بوده ولی تا نتایج پزشک قانونی نمی‌شود به‌صورت قطعی اظهارنظر کرد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها