«آنجلا لنسبوری»، بازیگر مشهور انگلیسی درگذشت



«دام آنجلا بریجیت لنسبوری»، بازیگر مشهور انگلیسی بود که شب گذشته هنگام خواب در ۹۷ سالگی درگذشت.

به گزارش صبح ساحل، دام آنجلا بریجیت لنسبوری (به انگلیسی: Dame Angela Brigid Lansbury) بازیگر مشهور انگلیسی بود که شب گذشته هنگام خواب در ۹۷ سالگی درگذشت.

این بازیگر هالیوود به مدت ۱۲ سال در مرکز سریال «قتل، او نوشت» محصول CBC در نقش جسیکا فلچر رمان نویس ظاهر شد. لنسبوری در طول دوران بازیگری اش ۱۸ بار نامزد جایزه امی شد. او جوایز افتخاری متعددی نیز از جمله مدال ملی هنر آمریکا و لقب دیم (شوالیه) را دریافت کرد.

او برنده ۶ جایزه گلدن گلوب است و نخستین بار در سومین مراسم گلدن گلوب در سال ۱۹۴۵ برنده بهترین بازیگر زن در نقش مکمل می‌شود و دومین بار در بیستمین مراسم گلدن گلوب برنده می‌شود. آنجلا لنسبوری چهار بار توانسته‌است برای مجموعه تلویزیونی قتل برنده جایزه گلدن گلوب شود. او نخستین بار در سال ۱۹۸۴ برای بازی در مجموعه تلویزیونی قتل برنده شد سپس در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱ نیز این عنوان را تکرار کرد و برنده بهترین بازیگر نقش اول زن در یک سریال تلویزیونی - درام شد

وی ۹ بار پیاپی از سال ۱۹۸۴ میلادی تا ۱۹۹۲ میلادی برای بازی در مجموعه تلویزیونی قتل کاندیدای دریافت گلدن گلوب شد.

سه تفنگدار (۱۹۴۸)، تابستان گرم و طولانی (۱۹۵۸)، مرگ بر روی نیل (۱۹۷۸)، خشم فرشتگان (۱۹۸۰)، دیو و دلبر (۱۹۹۱)، آناستازیا (۱۹۹۷)، آقای پاپر (۲۰۱۱) و دکمه‌ها (۲۰۱۹) از آثاری است که آنجلا لنسبوری در آن ایفای نقش کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها